وبلاگ بی بی سی فارسی

مرز مبهم میان اطلاعات و اعتقادات

اميد فراستی 5/05/2007, 09:15 AM

نوشته ای از عزیز حکیمی - آیا شنیده اید که مک دونالد درآمد روزهای شنبه خود را به اسراییلی ها میدهد؟ آیا شنیده اید که شرکت تولید کننده کفشهای نایک، عمدا لوگویی در کف یک نوع کفش طراحی کرد که شبیه کلمه الله بود؟ آیا متوجه شده اید که اگر لوگوی انگلیسی کوکا کولا را در آیینه نگاه کنید، کلمات "لا محمد لا مکه" به نظر میآیند؟

اینها فقط نمونه ای از هزاران فرضیه ایست که از گفتگوهای دوستانه و خانوادگی گرفته تا حتی مباحث پیچیدهء سیاسی در برخی از کشورهای خاورمیانه را متاثر میسازد.

البته، تئوری توطئه در تمام کشورهای جهان به نحوی وجود دارد و مختص به حوزهء خاورمیانه نیست. با اینحال، در بعضی کشورها این تئوریها طرفدارهای بیشتری دارد. تئوری توطئه شاید به خودی خود هیچ ضرری نداشته باشد اما وقتی که این تئوری ها در تعامل انسانها با یکدیگر تاثیر گذار میشوند، شاید بهتر باشد کمی دقت کنیم.

من اولین بار از دوستی در مورد جریان لوگوی کوکا کولا شنیدم که خودش سخت معتقد بود که این یکی از روشهای کفار در مبارزه با اسلام است. از آنجا که سخت کنجکاو شدم، این لوگو را در آیینه نگاه کردم و روی انترنت هم به اصطلاح گوگلیدم و بعد کاشف به عمل آمد که واقعا هم چنین فرضیه ای تا حدی زیادی گسترده است و خیلی ها به آن اعتقاد دارند. لوگوی کوکا کولا در آینه شاید کلماتی شبیه به " لا محمد لا مکه" با حروف عربی را به وجود بیاورند اما از نظر شخص من این کاملا میتواند بر حسب تصادف باشد. البته گذشته از آن، واقعا من شخصا نتوانستم کشف کنم که چه رابطه ای میان طراحی یک لوگو و مبارزه با اسلام وجود دارد.

لوگوی کوکا کولا توسط شخصی به نام فرانک میسون رابینسون در سال 1886 طراحی شد و بنابراین کمی غیرقابل باور به نظر میآید که این مرد در آن زمان، توطئه ای تا این حد گسترده را بر ضد اسلام، آنهم در تصویر معکوس لوگوی کوکا کولا پنهان کرده باشد. جوک با مزه ای یادم آمد که میگوید شخصی سکه ای قدیمی را یافت که رویش نوشته شده بود: تاریخ ضرب 200 سال قبل از میلاد مسیح!

کم نیستند فرضیه هایی که بدون هیچ دلیل و مدرک قاطعی، یک حادثه تاریخی را توطئه می انگارند و یا مثلا سازمانهایی را که احتمالا نیت خیرخواهانه و یا شاید هم نیات تجاری و اقتصادی داشته باشند، به توطئه های ربط میدهند که روح آن سازمان هم خبر ندارد. با همهء اینها، نمیتوان رد کرد که برخی از تئوریهای توطئه احتمالا ریشه در حقایقی فاش نشده دارد.

ولی نکتهء مهم اینجاست که آیا ما واکنش و تفکرمان را نسبت به یک موضوع براساس اطلاعات خود انتخاب میکنیم یا براساس اعتقادات خود؟ مثلا چه ضرری دارد که اگر واقعا معتقد باشیم که لوگوی کوکا کولا یک توطئه است؟ و یا چه نفعی میبریم اگر در این مورد تحقیق کنیم و احتمالا به نتیجه ای برسیم که چندان هم احتمالا به مزاج معتقدان سرسخت این توطئه سازگار نیست؟

از آنجا که طبیعتا این تئوریهای توطئه به نحوی از انحا اندیشه ما و در نتیجه، واکنشها و تصمیم گیریهای ما را متاثر میسازند، شاید بهترین حالت این باشد که در مورد آنها مطالعه و تحقیق کنیم و سپس با تکیه بر اسناد و مدارک معتبر این تئوریها را قبول و یا رد کنیم. در جهان پیچیده ای که ما به سر میبریم، اعتقاد به تئوریهای توطئه بدون دلیل و مدرک معتبری، اگر زندگی و تفکر ما را با رکود مواجه نکند، مسلما تاثیر مثبتی هم زندگی شخصی ما نخواهد داشت. اما مطالعهء منطقی و بی طرفانهء این تئوریها و رد یا قبول آن با تکیه بر اسناد و مدارک معتبر چطور؟

Balatarintechnoratigoogleicerocket | بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

اظهارنظرها ارسال اظهار نظر

  • 1.
  • 5/05/2007, 11:38 AM,
  • arash :

کاملا موافقم منم به همین نتایج رسیدم رفیق ...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 2.
  • 5/05/2007, 02:32 PM,
  • شهریار :

به نظر من که این مسئله واقعا مسخره است. ببینید ما مسلمونها یک میلیارد نفر در دنیا جمعیت داریم. آخه چطور ممکن است یک شرکت معتبر که قصدش پول فقط در آوردن است به این روش نون خود را تخته کند. چون با فاش شدن این مسئله دیگر کسی کوکا کولا و کفش نایک و ... نمیخرد.

اگر کارخانه سازنده واقعا کافر است و میخواهد به ما ضربه بزند بهتر است بیاید و پولش را جمع کند و بر علیه ما ها بمب و اسلحه بخرد نه اینکه فروشش را با دست خودش کم کند.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 3.
  • 5/05/2007, 02:50 PM,
  • Sam :

موضوع جالبیه.
حالا به فرض محال که این خرافات درست باشه.نوشتن لا محمد لا مکه پشت شیشه نوشابه چه ضرری به اسلام و مسلمونها میزنه.حتما یه نفر تو این کشورهای اسلامی میخواسته کارخانه نوشابه بزنه گفته رقیب (کوکا کولا) رو از راه به در کنم.

بیاین اگر میخواهیم روشنفکر بشیم زودباور نباشیم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 4.
  • 5/05/2007, 03:32 PM,
  • 50Cent :

هزاران ساله که بجای فکر کردن ودرک همديگه، دارن باهم می جنگن و خون همديگرو ميريزن. به قول تو، عوض بی طرف بودن و منطقی بودن، دارن تعصب و نفرت رو به بچه هاشونم ياد ميدن، يک عده ای روبهشتی می دونن يک عده ديگروجهنمی و خلاصه عمدأ برای دشمني، هرطورشده دليل خلق ميکنن. حتی خودشونم تو خودشون باهم مشکل دارن. من سالهاست دارم بين مردمی زندگی ميکنم که اصلأ اينطور زندگی نمی کنن و محيطی رو بوجود آوردن که جدأ قابل تحسينه. از تو و بهزاد و همه دوستای گلی که دارين کار فرهنگی می کنين به سهم خودم يک دنيا ممنونم. به اميد اينکه هرچه زودترمشکلات حل بشه و نفرت و کينه ازبين بره.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 5.
  • 5/05/2007, 03:34 PM,
  • فرهادإُ :

این تئوریها متأسفانه جزئی از بازی دنیای سیاسی امروزی شده.شیوع این تئوریهادر کشورهای جهان سوم بیشتر به خاطر این که حاکمان دیکتاتوراون کشورها هدفشون اینه که اظهان مردم رو خصوصا عوام رو از مسایل داخلی دور کنن. همین رژیم ایران هر چه رو که بتونه دستمایه قرار می ده تا این که اظهان مردم خودشو از مسایل داخلی دور کنه. نمونه اش مسأله فلسطین یا دستیابی به انرژی هسته ای و یا همین دامن زدن به تئوریهایی که آقای حکیمی در این مطلب ذکر کرده. از نمونه های جدید این سیاست می شه به ماجرای هالهّ نور احمدی نژاداشاره کرد. حتی از موضوع کله زدن زیدان به ماتراتزی در فینال جام جهانی هم دولت ایران می خواست بهره برداری سیاسی کنه که بعدن دیدن داره خیلی ضایع می شه پاشونو پس کشیدن. دکان و دستگاه امام زمان یا عاشورا هم یه نمونه دیگیه که آخوندها با زیرکی هرچه تمام از اون برای انحراف اذهان مردم و سرکار نگه داشتنشون استفاده می کنن . در مجموع می شه گفت که این سیاست موفقیه برای تحمیق(عقب نگه داشتن از لحاظ فکری) توده مردم. به همین دلیل هنوز بعد از 30 سال حکومت رژیم ایران با وجود این که سطح سواد مردم ایران بالا رفته اما از لحاظ فکری و اجتماعی مردم هنوز در سطح پایینی قرار دارند. به همین دلیل 70 میلیون ملت ایران بعد از این همه مدت یه حزب درست و حسابی یا یه شخصیت سیاسی درست که مردم بتونن بهش اعتماد کنن یا دورش جمع بشن نداره. نمونه دیگراین که مردم ایران نه تنها با سایر تفکرات سیاسی بیگانه اند که حتی از طرز تفکراسلامی غالب(غیر شیعی) که حکومت رو حق مردم می دونه و نه طبقه آخوند آگاهی ندارند.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 6.
  • 5/05/2007, 04:04 PM,
  • بى نام, داراى نام مستعار, تخلصى :

check out McDonald's Income statement=>https://www.shareholder.com/visitors/d
ynamicdoc/document.cfm?CompanyID=MCD&DocumentID=1545&PIN=&Page=47&Zoom=1x&Section=36399#36399

You will know this is bullshit

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 7.
  • 5/05/2007, 05:43 PM,
  • يreza :

سلام

اول از همه تشکر از سايت بی بی سي. انچه شما انجام داديد يک حرکت مثبت و ارزشمند است. شايد روزی که منهم در ايران زندگی ميکردم تصورم از جهان اطرافم همان بود که در جمهوری اسلامی تبليغ می شد.عجب انکه همه مردم دنيا دنبال يک چيز هستند. وقتيکه مردم مرزها را در مينوردند و به اينسوی اب می ايند همه در صلح وصفا هستند. در ايران يا اسرايل مردمی هستند که روزيشان در ايجاد نفرت بين بشر است. شايد شما بايد چيزی مشابه در سايت اسرايلی بي بی سی داشته باشيد. اميدوارم در گسترش صلح موفق باشيد.
رضا

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 8.
  • 5/05/2007, 08:16 PM,
  • جهان :

این داستانها مرا به یاد تصاویری می اندازد که پاکستانیها هرماهه تولید میکنند و به مردم خود نشان میدهند نظیر کدویی که نام فاطمه روی آن است یا خیاری که بر روی آن نام محمد درج شده یا ماجرای آتش سوزی در خانه ای که فقط قرآنش سالم مانده این داستانها همانقدر احمقانه است که تئوری اسلام ستیزی کوکاکولا. کوکاکولا یک شرکت است که تمام همتش صرف کسب درآمد است. صاحبان آن آنقدر عاقل هستند که از بازار میلیاردی مسلمانهای متعصب چشم پوشی نکنند. لطفا بیاییم واقع بین باشیم و این شایعات احمقانه را هم نقل نکنیم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 9.
  • 5/05/2007, 08:20 PM,
  • آرین :

این مسئله عمومی کشورهای اسلامی است که به دنبال دشمن میگردند. دلیلش به نظر من اینه:

1-عقیده دارند اسلام بهترین دینه و قرآن کاملترین کتابه
2-این کشورها در جبهه های متعددی از کشورهای مترقی عقب افتاده اند.

نتیجه: حتما توطئه ای در کاره!!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 10.
  • 5/05/2007, 10:06 PM,
  • rehy444 :

agha Aryan
commente 8
fekr nakonam hich dini be andaze masihiat fekr mikone dinesh kamele o ketabesh dar bar darande hamechie

so lotfan az khodetoon amar nadin
mamnoon

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 11.
  • 5/05/2007, 11:27 PM,
  • تارا :

به نظر من برای ما مسلمونها واقعا افت داره که با اين همه نفت و ثروت و جمعيتی بالغ بر 1 ميليارد همه تقصيراتمون رو به گردن کشور 6 ميليونی اسرائيل يا حتی 300 ميليونی آمريکا بيندازيم. مشکل از خودمونه بايد انصاف داشت.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 12.
  • 6/05/2007, 03:44 AM,
  • mo :

HAR JA KEH DINEH, AKHARESH HAMINEH!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 13.
  • 6/05/2007, 05:21 AM,
  • سارا :

مساله اينه كه شما خيلي ساده انديشين. چوب همين ساده انديشي تونم مي‌خورين. منظورم همونايين كه فكر مي‌كنن اينا همش الكيه....

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 14.
  • 6/05/2007, 09:09 AM,
  • Kaveh A. :

It is simplistic to think that these kinds of misinformation and disinformation only exists among muslims or third world countries. These exists more in christian and industrial nations. Look at the Revron Robertson's 700 club programs, and other christian religious programs that are aired in the US and you can see for yourself, how misinformation and disinformationis spread among the faithfuls. How they believe with a touch of a hand a blind can see, because he is holding the pastor's hand and a holy bible in the other hand, how a wheel chair ridden individual can all of a sudden can walk because they are drinking out of a certain kind of water,etc. Just watch and judge for yourselves.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 15.
  • 6/05/2007, 10:22 AM,
  • فرید :

در تبیین پیوستگی میان احساسات و عواطف انسانها و شناخت از راه حواس، این عبارت بسیار رسا است که "انسانها آن چه را که می بینند، باور نمی کنند، بلکه آن چه را که باور دارند، می بینند. خرافه پروری و خرافه گستری درست مانند بازاری که کنترل آن با نظام عرضه و تقاضا است، در محیطی رخ میدهد که یک سوی آن شیادان و جاعلان و فریبکاران به ساختن و پرداختن متاع خرافه مشغولند و در دیگرسویش مردمان نادان و ساده دل مشغول خریداری این متاع و توصیه ی آن به هم سنخان و دوستان خویش هستند. لذا ریشه یابی و کالبدگشایی هر یک از فرآورده های این بازار گاه به آسانی و گاه اندکی دشوارتر، در نهایت از راه جستجوی شیادانی که نفع شان در ساخت و پرداخت و گسترش آن است، میسر خواهد شد و داستان لوگوی کوکاکولا به نظر می رسد از آن دسته ای باشد که کشف پیوندهای اینچنینی اش دشواری زیادی ندارد. شرکت کوکاکولا بازار بزرگی در ممالک اسلامی دارد و در میان نفوس این ممالک هم، کم نیستند مردمانی که در لوگوی آن چیزی را ببینند که سازنده گان و گسترندگان این خرافه می خواهند و چنان رفتار کنند که آنها می پسندند. در نقطه ی مقابل البته خرافاتی که به طور عام توسط طایفه ی کاسبان دین تولید و روانه ای این بازار داغ می شوند و در کالبدگشایی آنها نمی توان به آسانی نفع برندگان فوری برایشان یافت، هم فراوان هستند. این دسته از خرافات در حقیقت پاسخ طایفه ی یادشده به نیازهای جاری و روزمره ی مشتریان قدیمی شان هستند، مانند خرافه ای غریب که چندی پس از حادثه ی 11 سپتامبر روانه ی بازار شد و در زمانی کوتاه با استفاده از تکنولوژی های عصر اطلاعات به تولید انبوه رسید و همه ی خریداران ساده دلش را بهرمند نمود: این که حادثه ی 11 سپتامبر با تاریخ دقیق و اشاره به محل حادثه و نام خیابان و تعداد طبقات برجهای دوقلو در قرآن در سوره ی توبه!پیش بینی شده است! با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید دریابید که خریداران این متاع جدید، از چه کمیتی برخوردارند!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 16.
  • 6/05/2007, 03:25 PM,
  • mohammad reza :

به نظر من گرایش به تئوری توطئه نتیجه: عدم دسترسی به اطلاعات آزاد در نتیجه سانسور، کمی دانش، عدم تسلط به زبان های خارجی برای استفاده از اطلاعات دست اول و خود کم بینی است.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

آقا جان اینا که بازیه، ما باید خودمون سایه داشته باشیم از خودمون. حالیته؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 18.
  • 7/05/2007, 02:18 AM,
  • Hamid :

به چند نکته باید به حق اشاره بشه.

1-به یهودیها در طول تاریخ خیلی ظلم شده و ما هم بی تقصیر نبوده ایم.

2-ما همیشه گناه تقصیراتمون رو به گردن اسرائیل و آمریکا می اندازیم. به فرض اینکه آنها خواسته باشند به اسلام و مسلمانها ضربه بزنند.آیا تعداد مسلمانها کم شده؟آیا اعتقاد ما به اسلام کمتر شده؟آیا درآمد میلیاردیمان از نفت کم شده؟و آیا تعداد دانشجو و دانشگاههایمان کمتر شده؟ پس اگر هم خواسته اند ضربه بزنند نتوانسته اند.

3-کشورهای صنعتی ترکیه و اندونزی را با مثلا پاکستان و افغانستان مقایسه کنید. هیچ کدام نفت خیز نیستندو همه مسلمان. تاثیر بهره برداری افراطی از دین رامیبینید.

4-همین کشور خودمان. آیا 30 سال پیش ما مسلمان نبوده ایم و یکشبه مسلمان شده ایم که تقصیراتمان را به گردن دیگری می اندازیم؟

باید هر چیز سر جایش باشد. دین در مسجد. سیاست در دولت و لذت در ...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 19.
  • 7/05/2007, 06:41 AM,
  • راد :

از همه اینها احمقانه تر.در یک سایت حزب الهّی ها دیدم که گفته بود پپسی یعنی
Pay Each Peny Save Israel

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 20.
  • 7/05/2007, 07:14 AM,
  • پروانه :

بهزاد جان درود!!
دارین ماموریت تونو تووو ترسیم چهره ی سفارش شده از اسراییل به خوبی انجام میدین، با این مخاطبای ساده لوح
ولی آخراش دارین قضیه رو لو میدین
!!موفق باشین!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 21.
  • 7/05/2007, 09:46 AM,
  • hldv :

با تشکر از سایت BBC به نظر من این ساده انگاری است که اگر ما فکر کنیم که همه دنیا دوست ما هستند.البته من نمی گویم که هر که هرچه می گوید ما باید ان را چشم بسته قبول کنیم و مثالی که شما زدهاید یک مثال کوچک است که می توان ان را باور نکرد. ولی مثالهای بزرگ دیگری نیز هست که نشان می دهد که ما مسلمانان دشمنان بزدگی در دنیای امروز داریم من در همین باب نظر شما جلب میکنم به گروه اسرائیلی که چند سال پیش در امریکا به دنبال تحریف قران بودند وموفق نشدند. یا اقداماتی که شبکهای تلوزیونی دانمارک به نام ازادی بیان در توهن به پیامبر اسلام انجام دادند که بعد معلوم شد که دستان سیاهی پشت پرده بوده است و یا این که ما مسلمانان را متحم به همایت از ترور و تروریسم می کنند در حالی که ما مسلمانان از پدیده تروریسم بیشترین ضربه را دیده ایم به مثالهای در این باب میپردازم
1)جنگ ایران با عراق که همه دنیا از عراق همایت می کردن
2)به وجود اوردن گروهای تروریستی در خاک کشورهای مسلمان به وسیله امریکا مانند گروه القائده و000 که مامیدانیم کشورهای که این گروها در انها بوجود امده اند بیشترین ضربه را از تروریسم امریکایی دیده اند
به وجود اوردن مذاهب دست ساز در کشورهای اسلامی به وسیله انگلیس برای ضربه زدن به مسلمانان مانند مذهب بهائیت و وهابیت و این 000
لازم به ذکر است که بگویم این مذاهب در قوانین خود بعضی خون شیعه را حلال وبعضی خون سنی راحلال می دانند پس می توان نتیجه گرفت که این مذاهب برای دودستگی انداختن بین شیعه وسنی به وجود امده است .
پس مشاهده می کنید بازدن مثالهای کوچک شاید بتوان گفت کشورهای مسلمان هیچ دشمنی ندارند و این فقط یک فکر غیر واقی است که مسلمانان از کشورهایی مانند امریکا واسرائیل و000 دارند ولی اگر به مسائل بزرگتر توجه کنیم خواهیم دید که این فکر زیاد دور از واقیت هم نمی باشد
بازهم از شما تشکر می کنم
امیر-ح-م

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 22.
  • 7/05/2007, 11:30 AM,
  • gashtaseb :

مذهب باعثه عقبماندگی می باشد . مردم کشورهای مترقی مذهب را طلاق دادن و هم اکنون در اسايش زندگی ميکن . اما در ايران هنوز در مورد شکيات و سهويات مباحثه ميکنن و حال و روزگارتان بهتر از ان نميشه .

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 23.
  • 7/05/2007, 12:05 PM,
  • میثم :

یکی از منطقی ترین مطالبی بود که تا به حال در این زمینه خوانده بودم.متأسفانه برخی از ما به حدی افراطی نگر هستیم که حتی حاضر به تحقیق در مورد راست یا کذب بودن مطلبی نمی گردیم.همین که می شنویم فلان مطلب بر خلاف دین است شروع می کنیم به هیاهو...و این عین بی سیاستی است به عقیده من.به قول شما فرض بر این باشد که واقعاً توطئه ای در کار بوده, پس جواب توطئه را باید کاملاً منطقی و اصولی داد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 24.
  • 7/05/2007, 04:05 PM,
  • ستار :

فکر می کنم آنچنان هم بیراه نمی گی. همین اواخر در سفر به هرات، از زبان یک جوان تحصیل کرده شنیدم که می گفت تمایلی به نوشیدن پپسی ندارد، زیرا شنیده است که این نام، مخفف عبارت "یک پنی برای بازسازی اسرائیل" است. و یا یکی از سایتهای مربوط به افغانهای مقیم ایران، از شرکت رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح کارخانه کوکاکولا در کابل برافروخته بود. این سایت با چاپ عکس کاریکاتورمانندی که صف نمازگاران مسلمان را، همانند شیشه های کوکا کولا نشان میداد، اینطور وانمود می کرد که کاریکاتور مورد بحث، از سوی صاحبان کارخانه کوکاکولا، با هدف تبلیغ محصولات خود و توهین و تمسخر مسلمانان طراحی شده است.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 25.
  • 7/05/2007, 07:36 PM,
  • شهروند عادی :

در جواب نظر شماره 21. آقای امیر ح-م. بعد از خواندن نظر شما بیشتر به اهمیت قضیه تئوری توطئه آدم پی میبره. آیا واقعا فکر میکنید اسراییلیها در پی تحریف قرآن بودند؟ این نظر شما هم کمتر از مبارزه ضد اسلامی کوکاکولا نیست. آخه برادر من، اولا تحریف قرآن چه دردی از اسراییل را دوا میکند، دوما کتابی که میلیون ها میلیون نسخه از آن در سراسر جهان چاپ شده رو چطور میشه تحریفش کرد؟ سوما آیا شما اسناد و مدارک معتبری را سراغ دارید که امریکا و انگلیس مذهب وهابیت و بهایی را به وجود آوردند؟ اگر دارید، لطفا به ما هم نشان بدهید. اگر این را هم فقط بر حسب شنیده هایتان میگویید، از خودتان بپرسید که اعتقاد شما و حتی میلیونها نفر دیگر به چنین تئوری چه چیزی را تغییر میدهد؟ به جز اینکه شما را از تفکر منطقی و حساب شده باز میدارد که نتیجه اش هم همان عقب ماندگی کشورهای اسلامیست که گناهش را به گردن شرق و غرب میندازند.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 26.
  • 7/05/2007, 08:10 PM,
  • لوسیفر یکتا پرست :

در جواب خانم پروانه:

بر فرض مثال بهزاد جاسوس اسراییل است و هدف اون آشتی اسراییل با ایرانه.
تا به حال فکر کردی امثال مذهبی هایی مثل تو برای فلسطین چی کار کردید؟
واقعیت اینه که حکومت ایران از فلسطین و هذب الله استفاده تبلیغاتی میکنه و امثال تو به اتش در حال خاموش شدن فوت میکنند بی خبر از اینکه شعله این اتش ریش خودشون را میسوزاند
تاریخ نشون داده اسراییل و ترکیه بهترین دوستان منطقه ای ما هستند چون سود و زیان مشترک داریم
و اعراب غیر ایرانی همیشه در سایه ترس از ایران به ایران احترام میگداشتند
اما الان دستاورد دولت اسلامی را ببین
اعراب غیر ایرانی ما را به تمسخر میگیرند
اسراییل و ترکیه با آمریکا بر ضد ما هم پیمان میشن
وهنوز بی فکرانی مثل احمدی نژاد ادعای
پیروزی بر غرب را دارند
در ضمن من عرب ایرانی هستم اما در امارات زندگی میکنم
اینجااعراب دیگه حتی فلسطینی ها را عرب نمیدونند و به شدت ازشون تنفر دارند
و هیچ کس حاظر به معامله با اینها نیست

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 27.
  • 7/05/2007, 08:19 PM,
  • سيما :

به نظر من حتی نوشتن اين مطلب و وقت گذاشتن روش اشتباهه. دنيا مسائل بزرگتری داره .اين کارا فقط به تفرقه ادم ها دامن ميزنه. تصور کنين يه بی عقل متعصب فقط چند خط اول اين نوشته رو بخونه. حالا بيايد درستش کنيد فردا هر چی کوکا رو جمع ميکن. انقد يهودی -مسلمون راه ندازين. اخرش همه ادميم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 28.
  • 7/05/2007, 08:51 PM,
  • hamartia :

ببخشید که نظرم ربطی به وبلاگ نداره.در مورد یکی از مطالب دنباله دار سایت بی بی سی فارسی هست.این مطالب دنباله دار مسافری از تهران نوشتهء آقای کاوه امیدوار رو سردبیر شما نمی خونه و منتشر می کنه؟ فکر نمی کنید بیش از حد غیر حرفه ایه؟
در کل که گاهی سطح گزارش نویسی بی بی سی خیلی پایین میاد اما این یکی دیگه واقعاً جای اعتراض داشت.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 29.
  • 7/05/2007, 09:00 PM,
  • Arya :

yadam bashe har shanbe be Macdonalds beram va ba eftekhar kafshe Nike bepousham

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 30.
  • 8/05/2007, 01:07 AM,
  • asghar :

ببينم شما که حقوق بگير يک موسسه خبری هستين که در کودتا بر عليه دولت مردمي ما شرکت داشته بايد هم راحت اينا رو ببخشين

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 31.
  • 8/05/2007, 05:39 AM,
  • پندارنیک :

درود بر پارسیان
من روی سخنم با دوستان گرامی هستش که فکر می کنن خیلی عقل کل تشریف دارن...
اگر می پندارید که کوکاکولا جلو آیینه میشه(لا محمد لا مکه)...دو را دارید:
یا کوکاکولا نخورید یا دست کم وقتی کوکاکولا می خورید جلوی آیینه نایستید...
در مورد پپسی میتونم بگم که اشتباه مهنی شده درستش اینه:
pay each peny save iran
pay each peny save iraq
pay each peny save islam
و خیلی چیزای دیگه...
کمپانی نایک هم برای من مهم نیست چه لوگویی نقش کرده چون من با نایک حال نمی کنم...
اگر مارک یا لوگوی دیگه هستش که آقایون و خانوم های مسلمان رو ناراحت می کنه خجالت نکشید به بگید من درستش می کنم...
در پایان از همه روشنفکران گرامی بخصوص 12 و 26 که نظراتشون رو خیلی آگاهانه نوشته بودن سپاسگذارم
بدرود

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

به جناب يكتاپرست؟!
از عربا بزدل تر، خودشونن
اگه عربي هم تونسته سري بلند كنه براي استقلالش ،بدون نوكري غربيا، زير سايه ايرونيا بوده و هست
پس تمسخر يا احترام ترسوها ارزشي نداره
از اون امير بزدل قطر تا امارات و سعودي و فلسطينيا و مصر و بقيه ترسوها
ضمنا عرب ايراني يه تركيب پارادوكسيكاله مثل ترسوي شجاع

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 33.
  • 8/05/2007, 08:13 AM,
  • سولماز :

در جواب نظر 25:
شما اگه كتاب خاطرات مستر همفر رو مطالعه بفرماييد متوجه ميشين كه چطوري يه نفر به نام عبدالوهاب رو تربيت كردن و شستشوي مغزي دادن بدون اينكه خودش متوجه بشه. بعدش هم همين آقاي عبدالوهاب بود كه فرقه وهابيت رو پايه گذاري كرد. اگه كتاب‌هاي بهايت و سرگذشت اونا رو بخونيد به همين نتيجه مي‌رسيد. كافي هست بيشتر وبدون تعصب مطالعه كنيد تا خودتون به نتيجه برسيد.
پدربزرگ من تعريف كرن كه زماني كه بهايون مي‌خواستن دين بهايت رو در آباده فارس تبليغ كنند برا پيغمبر شاختگيشون هم معجزه ساخته بودن. مردمي كه رفته بودن پيش پيغمبر مي‌گفتن كه طرف دست زد به ديوار و همه جا روشن شد. در صورتي كه مردم بيچاره تو اون زمان هنوز لامپ برقي نديده بودن. حكايت به معراج رفتن يكي از بزرگانشون هم واقعا مسخره هست. يه ظرف اسيدسولفوريك آوردن و به پيغمبر گفتن اگه بري تو اين ظرف ميري به معراج!!!!!!!!!!!
اين چيزا رو واقعا تو كتابهاي خودشون مي‌تونيد مطالعه كنيد.
از ديگر معجزات پيغمبرشون اين بوده كه مردم مي گفتن ايشون دست مي‌زده به يه دكمه و بعد از چند لحظه يه نفر اومده تو اتاق گفته امر بفرماييد. چون مردم اصلا نمي دونستن سيستم مخابرات ميوه چه درختي بوده.اگه واقعا مايل باشيد بيشتر مطالعه كنيد تا به شما چند تا كتاب معرفي كنم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 34.
  • 8/05/2007, 09:53 AM,
  • مهدي :

آيا ميدونيد اگه "مك دونالد "رو تو آينه ببينيد به زبون همه ملت ها يعني آهاي انسانهاي شريف چقده شما گوگوري باحاليد !
پس بپريد بالا !
اينها تمام مختص آدم هاي خام كودن و عامي هست كه حداقل 70 درصد دنيا رو فرا گرفته اند كه هيچ ارتباطي به مدرك تحصيلي هم نداره و كم از اين عده نيز در اروپا و امريكا نيستند .
ولي سوال اينه كه ما تو كدوم قشر هستيم
آيا با يك كار خوب ، آدم خوب ميشه و يا با يك كار بد ، بدكاره ! مسلما نه ولي رجوع به تاريخ معاصر نشون ميده چي كسي به دنبال استعمار مردم بوده ، كودتاي ليبراليسم و آزاديخواهي در ايران توسط چه كسي سركوب شد !؟ حالا همين افراد اومدن براي ما نوشابه درست كردند كه برعكس تصور فوق نه تنها به معناي نفي عقايد ما نيست بلكه دنبال ارتباط نزديكتر با مصرف كننده كنوني و زدودن خاطارت بد گذشته هستند ، حالا آدم منطقي اسم محصولش رو چي ميزاره ، وا ما اين تصورات احمقانه "لا محمد لا مكه " از ذهن ناقص آدم استعمار زده كودن ، خيرخواه !!! شكل ميگيره كه به جاي هزينه كردن در امور آموزشي و زنده كردن خاطرات استعماري به فكر چپوندن اين افكار در ذهن مردمي كودن تر از خودشان هستند كه اين اعمال نه تنها نتيجه نميدهد با جهالت بيشتر باعث ارتجاع و خرافه گرايي بيشتر ميشود

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 35.
  • 8/05/2007, 10:30 AM,
  • کامران :

به لوسيفر يکتاپرست:
نوشته شما خيلی منطقی و درست است.
دست مريزاد. کاش اين چنين نوشته هايی بيشتر بودند.
اميدوارم باز هم از شما بخوانيم.
درود بر تو هم ميهن گرامي.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 36.
  • 8/05/2007, 01:51 PM,
  • بیطرف :

بهتره خودمون رو نزنیم به کوچه حسن چپ.
الان بزرگترین مشکل ما شیعه ها، اختلافها و خصومتهامون با اهل سنته.حال باید پرسید آیا در 1400 سال پیش هم، آمریکا و اسرائیل بین ما تفرقه انداختند؟
در ضمن انقدر نگین که برای اسلام و مسلمونها توطئه میکنن. چون این 2 معنی یشتر نداره:

1- ما مسلمونها بلا نسبت شما خیلی احمق هستیم که مرتبا سعی میکنن ما رو گول بزنن.

2-اعتقاداتمون بی پایه و اساسه و هر کسی از راه برسه میتونه متزلزلش کنه.

چون اگر دیگران در توطئه چینی و گول زدن ما موفق نمیشدن ، مرتبا آب در هاون نمیکوبیدند و کارشون رو تکرار نمیکردن. پس یا تئوری توطئه اشتباهه یا ما اون 2 مورد بالا شامل حالمون میشه.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 37.
  • 8/05/2007, 03:06 PM,
  • shahab :

be nazare man age in harfa dorost ham bashe.ma baraye dine khodemon vazayefe sangintari darim..ma muslims bayad Islam ro dorost tarvij konim na be in sheklll....be nazare man ma bayad avval khodemono dorost konim bad be digaran bepardazim ke in chikar kard on chikar kard

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 38.
  • 8/05/2007, 05:05 PM,
  • فرید :

درود
کامنت من رو در جواب به نظر شماره ی 20 درج نکردید! این یکی رو خودم برای درج شدن ننوشتم. قصدم فقط گلایه از محافظه کاری و عوام زدگی غریبی هست که گرفتارش هستید و تا این گونه اید، چاره ای جز باج دادن به ابتذال و تهجر و مراعات زیاده خواهی ها مروجینش نخواهید داشت!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 39.
  • 8/05/2007, 11:02 PM,
  • علی :

بچه ها خیلی باحاله
یه آدم ساده اگه ایارو بخونه آخرش می مونه که چی شد؟یکی در میون یه نفر گفته توطئه یه نفرم گفته سادهایم و دارای ذهن توطئه ساز
اما حال می کنم که این همه آدم اومدند اینجا نظر دادن کسی به کسی توهین نکرد
البته اگه اینم توطئه ی ای بی بی سی نبیه:)

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 40.
  • 9/05/2007, 02:34 AM,
  • ایرانی :

کامنت ِ شماره ء 5 ، فرهاد جان ، اذهان= ذهن ها ، بهتر از اظهان است..... بقیه ء کامنتت رو َ صد َدر َصد موافقم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

shi,ahs sre the trouble maker of Islam.they fabricate the truth.this regime came to fight sunni only.we oersian have nithing to do with shie sm.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 42.
  • 9/05/2007, 01:40 PM,
  • Babak :

در جواب پروانه -کامنت 32-
دوست عزیز من هم سالها پیش از عربها متنفر بودم و هر وقت عربستان تیم ملی ما رو میزد تا یک هفته رسما مثل آدمای داغ دیده و عزادار بودم. اگرچه هنوز هم خیلی به دوستان عربم نزدیک نیستم اما لااقل متوجه شدم که این نوع نفرت کور نوعی جهالت مطلقه. بین عربها هم مثل مردم هر جای دیگه خوب و بد هست. برای ماها که هممون رویای دنیای انسانی تری رو در سر میپرورونیم این نوع نگاه مالامال از کینه فقط مشکل رو حادتر میکنه. در ضمن توی رابطه ام با دوستای عربم متوجه شدم حس تنفر اونا به ما بسیار کمتر از نفرت ما نسبت به اونهاست. شاید این پنج شیش تا دوست عرب من نشون دهنده حقیقت جامعه اعراب نباشند, نمیدونم...خلاصه که نفرت مشکلی رو حل نمیکنه

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 43.
  • 9/05/2007, 06:09 PM,
  • ehsan :

خيلي خوب قضاياي بي ربطو به هم ربط مي دي و نتيجه دلخواهتو مي گيري.
ببينم حالا اصلا لوگوي كوكاكولارو چرا فقط مطرح مي كني
اين براي همه واضحه كه خيلي از شركتاي بزرگ آمريكايي طرفدار اسراييلن و بهش كمك مالي مي كنن و صد البته كتمان هم نمي كنند. حالا لوگوي كوكاكولا هرچي ميخواد باشه! اين ممكنه درست نباشه اما كمك ميلياردي شركتايي مثل مك دونالد يا نايك به اسراييل كه ديگه خرافات نيست

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 44.
  • 9/05/2007, 06:39 PM,
  • پروانه :

به جناب Babak
منم قلبا اینجور فکر نمی کنم
جواب، در شان مخاطب خاص صادر شده بود نه یه گزاره مطلقا صحیح
کسی که اسم خاص شیطان رو روی خودش میذاره عیار خودشو نشون داده. این فرد اسم ایرانی بودن رو نباید بیاره و گرنه همه از اول انسان و با کرامت و شأن انسانی خلق شدن ولی بندگی شیطان یه موضوع ویژه ست که حساب آدمو جدا می کنه از آدما
موضوع جای گفتگوی زیادی داره، بگذریم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 45.
  • 11/05/2007, 12:21 AM,
  • reza :

جالب بود ممنون

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 46.
  • 11/05/2007, 07:46 AM,
  • ابراهیمی :

تاريخچه
.......

به دنبال انتشار بيانيه بالفور در سال ‪۱۹۱۷‬م، فلسطين از سال ‪ ۱۹۱۸‬تا ‪ ۱۹۴۸‬به قيموميت انگلستان درآمد. در اين مدت مقدمات لازم براي ايجاد وطني ملي براي يهوديان در فلسطين فراهم شد و آنان در دسته‌هاي هزارنفري وارد فلسطين شدند، تعداد آنها از حدود ‪ ۲۰‬هزار نفر در نيمه قرن نوزدهم به ‪۶۲‬ هزارنفر تا زمان آغاز قيموميت انگلستان برفلسطين رسيد. اين رقم تا پايان قيموميت انگليس‌برفلسطين در سال ‪ ۱۹۴۸‬تا سقف ‪۶۵۰‬هزار نفر افزايش يافت و شمار يهوديان نسبت به كل جمعيت فلسطين از ‪ ۸/۲‬درصد در سال ‪ ۱۹۱۹‬به ‪۳۱/۵‬درصد در مه ‪ ۱۹۴۸‬رسيد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 47.
  • 11/05/2007, 08:04 AM,
  • مهتا :

با سلام
من معمولا نوشته های عزيزان رو ميخونم و چيزی که برام جالبه رفت و بر گشت نظرات اوناست.
اولين نکته بامزه اينه که با وجود اينکه نويسنده اين مطلب اميده بعضی از دوستان توجه نکردند و بازم بهزادو اوردن وسط معرکه!!!
اين يک نکته خيلی ساده و کوچولوه که ما هميشه با پيش فرضامون به خط مقدم جبهه قضاوت ميدويم!!!
و اما نکته بعدي، من جايی هستم که با دانشجويان بين الملی از جمله فلسطينيان برخورد و ارتباط دارم.
وضعيت اسرائيل به اين دلپذيری که بچه ها مينوسند مکنه نباشه، ولی به اون وحشتناکی هم که تو رسانه ها نشون داده ميشه نيست. گواه حرف من فلسطينی هائی باهاشون حداقل دو سال در ارتباط بودم!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 48.
  • 11/05/2007, 10:28 AM,
  • مهدی :

مهتا جان، اولین نکته بامزه اینه که نویسنده این مطلب امید هم نیست. دوباره بخون! :)

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 49.
  • 11/05/2007, 05:16 PM,
  • مهتا :

سلام آقامهدی
اون بالا زده اميد فراستي. پائينش زده: نوشته ای از عزیز حکیمي
بنابراين نويسنده اين پست اميده!
شما هم دقت کنيد!؛)!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 50.
  • 11/05/2007, 10:29 PM,
  • امیر ح م :

با سلام
باز هم از سایت BBC تشکر می کنم
من می خواهم جواب 25 را بدهم دوست عزیز من اقا یا خانم شهروند عادی شما در جواب من گفته بودید که تحریف قران چه تاثیری روی ما مسلاانان دارد؟ اولا این پرسیش را من نباید جواب دهم انهایی باید جواب دهند که این کا را می کنند دوما دوست من دنیا یک سال ودو سال عمر من و تو نیست و در اینده مشخص می شود که چرا این افرا دست به این کار زده اند البته ما می دانیم که تحریف قران کاری غیر ممکن است واین موضوع از معجزات قران است واین موضوع یکی از دلایل تحریف قران از طرف گروه اسرائیلی می باشد این که اگر انها بتوانند قران را تحریف کنند پس معجزه ان را زیر سال برده اند واگر قران زیر سوال برود اسلام یکی از موانع بزرگ کشور اسرائیل زیر سوال رفته ونابود می شوند اگر اسلام زیر سوال برود مسلمانان بی دین وسر خورده می شوند و قدرت مقبله خود را از دست داده وبه را حتی انها را می توانند کنترل کنند پس دیگر کسی نیست که در ثروتمندتری منطقه دنیا (خاوره میانه) جلوی انها ایستاده و مقابله کند و اگر هم این اتفاق به وقوع نپیوندد در بهترین حالت اسلام از بین می رود و این موضوع چه نفعی برای اسرایئل دارد را می گذارم که شمادوست عزیز جواب ان را پیدا کنید وفقط از شما می پرسم که اگر اسرائیل به دنبال دشمنی واز میان بردن ما مسلمانان نمی باشد پس چرا سایتی به نام کافر دات کام به وجود اورده است البته من از انهای که بجای جواب دادن به سوالات این سایت صورت مساله را پاک کرده و این سایت را در ایران فلتر کرده اندگلایه دارم چون سوالات داخل این سایت انقدر پیش پا افتاده است که به راحتی می توان به انها پاسخ داد ومن در اینده تصیم دارمکه در سایتی که خود طراحی کرده ام جواب این سوالت را بدهم(البته لازم است بگویم من مهندس رایانه ویک وبلاگ نوبس می باشم)
دومین مساله ای که شما به ان اشاراه کردید وهابیت وبهایت بود من نظر شما را به کتابی که خانم سولماز در نظر شماره 33که در جواب شما دوست عزیز داده شده است جلب کرده وداستان ان را به طور محدود برای شما تعریف می کنم امیدوارم خوابت نبرد یکی از دانشمندان انگلیسی که در کتابی که به ان اشاره شد خاطرات ایشان اورده شده است شرح می دهد که چگونه وهابیت را بوجود اورده است وابدالوهاب چه تفکراتی داشته است و... خواندن کتاب را به تو می سپارم امیدوارم کمی اهل کتاب باشید. تحقیق کرده جواب بدهید. واز این نظر که اعتقاد من ومیلیونها نفربه این مساله چه چیز را تغییر می دهد. در جواب شما باید بگویم این مثال کوچکی بود که من برای اثبات حرفهایم اوردم و از جهت دیگر گر شما از اطراف خود با خبر نباشید مانند کبکی می باشید که سر خود را زیر برف کرده اید شما فکر نمی کنید که اگر همه مسلمانان این را بدانند بهتر نیست ؟ تا کی می خواهیم انقدر سطحی نگر باشیم ؟ دوست عزیز امید دارم از شما رفع ابهام شده باشد اگر باز هم سوال دارید من اماده هستم منابع دیگری به شما معرفی کنم
باز هم از همه دوستان تشکر می کنم و ایدوارم که من را به خاطر این یاداشت بلند ببخشید
امیر ح م

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 51.
  • 12/05/2007, 05:31 PM,
  • شهروند عادی :

در جواب امیر ح م
سلام - سعی میکنم خیلی کوتاه بنویسم. بدون اینکه قصد بی احترامی داشته باشم میگویم نوشته شما کاملا نشان میدهد که شما از احساسات و باورها و شنیده هایتان بیشتر در عملکردتان استفاده میکنید تا از دانسته ها، تجربیات و مشاهداتتان. دلیل من نوشته های خود شماست که کوتاه مرور میکنم:

(اولا این پرسیش را من نباید جواب دهم انهایی باید جواب دهند که این کا را می کنند دوما دوست من دنیا یک سال ودو سال عمر من و تو نیست و در اینده مشخص می شود که چرا این افرا دست به این کار زده اند) چرا نباید شما جواب بدهید؟ این شما هستید که اعتقاد دارید. دوما هیچ سند و مدرک مشخصی وجود ندارد که کسی زحمت تحریف قرآن را به خود بدهد. اگر شما میدانید، لطفا فقط یک لینک از انترنت یا یک کتاب مشخص با ذکر نام نویسنده و سال انتشار در جواب خود ذکر کنید.

(البته ما می دانیم که تحریف قران کاری غیر ممکن است واین موضوع از معجزات قران است واین موضوع یکی از دلایل تحریف قران از طرف گروه اسرائیلی می باشد این که اگر انها بتوانند قران را تحریف کنند پس معجزه ان را زیر سال برده اند واگر قران زیر سوال برود اسلام یکی از موانع بزرگ کشور اسرائیل زیر سوال رفته ونابود می شوند اگر اسلام زیر سوال برود مسلمانان بی دین وسر خورده می شوند و قدرت مقبله خود را از دست داده وبه را حتی انها را می توانند کنترل کنند پس دیگر کسی نیست که در ثروتمندتری منطقه دنیا (خاوره میانه) جلوی انها ایستاده و مقابله کند و اگر هم این اتفاق به وقوع نپیوندد در بهترین حالت اسلام از بین می رود)
این جملات شما ناشی از عدم تمرکز ذهنی و عمد تسلط بر موضوع است. من هیچ ربطی پیدا نکردم بین این که شما از یک نظر معتقدید که قرآن تحریف نمیشود، از یک طرف هم گفته اید اگر قرآن زیر سوال برود... و ثانیا در نظرداشته باشید که در نقش قرآن یا دیگر کتب آسمانی در روابط اجتماعی یا سیاست یک کشور دو گروه گزافه گویی و اغراق میکنند: یکی آخوندها و رهبران مذهبی که نانشان از مذهب تامین میشود و دیگر سیاستمداران به قول زاکانی (حرامزادگانی) که پایه های استبدادشان بر شانه های جهل و نادانی مردم بنا شده.
بقیه را در کامنت بعدی بخوانید، نگرانم که شاید هر نظر محدود باشد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 52.
  • 12/05/2007, 05:41 PM,
  • واقع گرا :

در جواب 50
دوست عزيزساده دل من.
شما باور کرديد ولی هيچ کس ديگری باور نميکند که اسرائيل بيايد و اسم سايتی را کافر.کام بگذارد و در داخلش در مورد خودش يا حضرت مسيح خوب بنويسد و انتظار داشته باشد کسی حرفش را باور کند.
دوست عزيز احتياج نيست کسی چنين کاری را بکند. وبسايتی که به شما معرفی ميکنم تمام دلائلش از خود قرآن است و فرق نميکند که چه کسی آن را نوشته، چون نميتوانی انکارش کني:
ٌٌٌ https://efsha.co.uk/farsi/fallacy/safsateh49.htm

https://www.faithfreedom.org

حالا بگو ببينم آيا نيازی به تحريف قرآن مانده؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 53.
  • 12/05/2007, 05:48 PM,
  • شهروند عادی :

ادامه جواب امیر ح م از طرف شهروند عادی:
باز هم سلام:
نوشته اید: (این موضوع (تحریف قران) چه نفعی برای اسرایئل دارد را می گذارم که شمادوست عزیز جواب ان را پیدا کنید وفقط از شما می پرسم که اگر اسرائیل به دنبال دشمنی واز میان بردن ما مسلمانان نمی باشد پس چرا سایتی به نام کافر دات کام به وجود اورده است).
پاراگراف اول مغلطه ناشی از عدم تسلط شما بر موضوع است و اینکه شما شعارگرا هستید و نه عملگرا. باز هم میگویم این شما هستید که معتقدید اسراییل در پی تحریف قرآن است نه من. پس این شما هستید که اول هر سه مورد (چرا تحریف؟ چه نفعی؟ و چگونه؟) را ثابت کنید. من نه معتقدم و نه نیاز به ثبوت دارم.
در جواب جمله دوم شما متاسفانه با کمال احترام باید بگویم که اولا، شما معتقد به تئوری توطئه هستید و هر چیزی که مزاجتان خوش نیامد را به حساب توطئه میگذارید. شما واقعیت را آنطور که میخواهید باشد میبنید نه آنطور که هست. دوما، شما متاسفانه تا زمانی که در حباب اعتقادی بی پایه و اساس (به نام ایمان کورکورانه) زندگی کنید نمیتوانید درک کنید که چگونه یک مسلمان میتواند به اعتقادات خود شک کند، آن را نقد کند و احتمالا از اعتقاد خود دست بردارد. سایتی که شما نام بردید که نمونه های آن زیادند، فقط تجربه ای از دگراندیشی ست که متاسفانه با دین که یکسان اندیشی و محدود اندیشی را تجویز میکند، همخوانی ندارد و باید هم ایمانداران، چنین تجربه هایی را توطئه دشمن بدانند. چهارما، آیا میتونید ثابت کنید که اسراییل این سایت را ساخته؟ یا این هم از شنیده هایتان هست؟ در صورتی که نمیتوانید ثابت کنید لطفا خودتان را برای شعار دادن دوباره زحمت ندهید، چون شعار سند نیست.

آقا بقیه را در کامنت بعدی مینویسم


در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 54.
  • 12/05/2007, 05:58 PM,
  • شهروند عادی :

ادامه جواب امیر ح م از طرف شهروند عادی:
باز هم سلام:
نوشته اید: (وهابیت وبهایت بود من نظر شما را به کتابی که خانم سولماز در نظر شماره 33که در جواب شما دوست عزیز داده شده است جلب کرده وداستان ان را به طور محدود برای شما تعریف می کنم امیدوارم خوابت نبرد یکی از دانشمندان انگلیسی که در کتابی که به ان اشاره شد خاطرات ایشان اورده شده است شرح می دهد که چگونه وهابیت را بوجود اورده است وابدالوهاب چه تفکراتی داشته است و... )

کاملا مشخص است که این کتاب را خودت نخوانده ای :). آخه قربانت گردم، تو گفتی که (داستان آن را به طور محدود تعریف میکنی...) مرا خواب در ربود و داستان تو اصلا شروع نشده، پایان یافت. من هم این کتاب را نخوانده ام اما مطمئنا خواهم خواند. لطفا خودت هم بخوان :).

نوشته ای: (اگر شما از اطراف خود با خبر نباشید مانند کبکی می باشید که سر خود را زیر برف کرده اید شما فکر نمی کنید که اگر همه مسلمانان این را بدانند بهتر نیست ؟ تا کی می خواهیم انقدر سطحی نگر باشیم ؟)

آقا ببخشید!با منی؟؟؟ کبک! سر زیر برف؟ سطحی نگری؟؟؟ :)

و سرانجام نوشته ای: (دوست عزیز امید دارم از شما رفع ابهام شده باشد اگر باز هم سوال دارید من اماده هستم منابع دیگری به شما معرفی کنم )

حالا سطحی نگری معنای بیشتری میدهد. قربانت گردم، موضوعی که من و تو روی آن بحث میکنم، هزاران سال دانشمندانی که صد تا مثل من و تو را در جیب دارند، به خود مشغول کرده و کمتر دانشمند واقعی، شاید حتی جرات آن را به خود داده باشد که از کسی پرسیده باشد، آیا رفع ابهام شد؟؟؟. این نشان میدهد که تو موضوع را در محدوده ذهنی خودت حلاجی کرده ای و آن هم با پیش فرضهایی که بر شنیده ها و باورهای بی دلیلت و مهمتر از همه بر حس بی هویتی تو و امثال تو بنا شده. خودگویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی. اصلا خودت دوباره جواب خود را بخوان و از خودت بپرس آیا با استدلالی که تو کردی، حتی از خودت رفع ابهام شد؟

در ضمن این را هم در نظر بگیر که فقط بررسی جواب تو، مرا وادار کرد حداقل سه برابر آنچه نوشتی، حاشیه نویسی کنم. فکر کن که جواب دادن به تو، چقدر نیرو و اراده میخواهد. اما اشتباه نکن، من جواب تو را ندادم و قصدم هم از نوشتن این کامنتها این نیست که از تو رفع ابهام کنم. ابهام را آدمها خودشان از خود دور میکنند. اما قصدم این است که کسانی که جواب تو و من را میخوانند، بهتر بتوانند بین تفکری منطقی و مبتنی بر تجربه و مدارک معتبر و تفکری بر پایهء پیش فرضها و باورهای بدون دلیل و اساس و شعارگرایی، تفکیک قائل شوند و هرکدام را که دوست دارند، انتخاب کنند. من و امثال من، بر خلاف تو و امثال تو، تفکر خود را توضیح میدهیم اما تحمیل نمیکنیم. موفق باشی

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 55.
  • 12/05/2007, 10:39 PM,
  • myself :

Amir H M Comment # 50
Thank you spending time , and planing to open a site to answer to website Kafar dot kam
I do not know that much about this website, but I do know a lot about another website name WWW.faithfreedom.org
I have thought a lot about this site would you please, please to spent a while more and answer to the arguments presented in this site
by the way if your refutations would be fair enough you would be receiving 50,000 american dollars
there is a minor problem, and this site has been filtrated in many countries, and with some efforts you have to find the mirror of this site
good luck!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 56.
  • 14/05/2007, 01:16 PM,
  • مهتا :

با سلام

نظرات دوستان جالبه و چيزی که باعث اميدواريه اين نکته هست که دوستان در کنار نظرات شخصی به معرفی مراجع ديگری هم پرداخته اند.
و اما در مورد تحريف قرآن....
احتمالأ نام علی دشتی برای بسياری از دوستان آشناست و کتاب ممنوعش. کتابی که با استناد به مدارک و شواهد تاريخی آيات قرآن را باز کرده و توضيح داده است.

https://www.kavehroom.com/23years.htm

بدون تائيد يا رد مطالب اين کتاب، قضاوت را بعهده خود عزيزان ميگذارم و پيشنهاد ميکنم که نگاهی به آن بيندازند.

در نام مقدس او، حکمت وديد باز را برای همه دوستان حقجو ميطلبم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 57.
  • 14/05/2007, 01:16 PM,
  • مهتا :

با سلام
نظرات دوستان جالبه و چيزی که باعث اميدواريه اين نکته هست که دوستان در کنار نظرات شخصی به معرفی مراجع ديگری هم پرداخته اند.
و اما در مورد تحريف قرآن....
احتمالأ نام علی دشتی برای بسياری از دوستان آشناست و کتاب ممنوعش. کتابی که با استناد به مدارک و شواهد تاريخی آيات قرآن را باز کرده و توضيح داده است.

https://www.kavehroom.com/23years.htm

بدون تائيد يا رد مطالب اين کتاب، قضاوت را بعهده خود عزيزان ميگذارم و پيشنهاد ميکنم که نگاهی به آن بيندازند.

در نام مقدس او، حکمت وديد باز را برای همه دوستان حقجو ميطلبم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 58.
  • 15/05/2007, 03:05 AM,
  • پیمان :

من یه ایرانیم ولی نه با عربها مشکل دارم نه با اسرائیلی ها و نه با مسیحیها و نه یهودیها.گرچه خودمو برای اسلام هم پاره نمیکنم. یه چیزم یادتون نره گرچه ممکنه خوشتون نیاد.
هیج گروهی و ملتی به اندازه احراب شبیه ما نیست و این یه پارادوکس مضحکه که انگار تو خاورمیانه گروه هایی که بیشترین شباهت رو با هم دارن بیشترین مشکل رو با هم دارن. ما و اعراب - شیعه و سنی - فارس و کرد - ایران و عراق و هزار تا مثال دیگه که همشون خیلی هم شبیه همدیگه اند.
من نمیدونم کی میخوایم یاد بگیریم با دیگران فرق نداریم و خودمونو بالاتر ندونیم و با هم کنار بیایم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 59.
  • 17/05/2007, 05:51 AM,
  • ابوالفضل :

در جواب پروانه کامنت32
خانم پروانه شما در پایان نظرتون نوشتین عرب ايراني يه تركيب پارادوكسيكاله
نظرتمون کاملا مغرضانه و نژادپرستانه است با این اوصاف ترک ایرانی-لر ایرانی-کرد ایرانی و... هم تركيب پارادوكسيكالی هستند
درصورتی که همگی اقوام ایرانی اند و ایرانی به معنای پارسی نیست.
نژاد پرستی چیزی است که در خون ما ایرانی ها اعم از فارس و کرد و ترک و بلوچ و ترکمن و عرب پیدا نمیشه و همه این اقوام به ویژه ترک و کرد زحمات و مشقات زیادی را در راه یکپارچگی و استقلال و سربلندی ایران عزیز کشیده اند و امروز در سایه وحدت و همدلی به سوی قله های افتخار در حرکت اند.
همدلی به از همزبانی

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 60.
  • 22/05/2007, 08:01 AM,
  • masoud :

چند تا سوال می کنم.شاید بتونم جوابش رو اینجا از کسی بشنوم.
توی تاریخ و ادبیات همیشه یهودیها بخاطر یهودی بودنشون آدمهای منفوری نشون داده می شوندفقط بخاطر دینشون.البته غالبا آنها انسانهای موفقی بوده اند.ولی دوست داشتنی نه.مثال زیاد هست.تاجر ونیزی.فاگین در الیور توییست .در ادبیات روس.فرانسه....
فکر کردید چرا در همان زمانی که نازیها در لهستان داشتند یهودیها را تصفیه می کردند تا سالمترین و مقاوم ترینشان باقی بمانند در همین اروپا که الان دارد بیشترین حمایتها را از آنها بعنوان یک دولت می کند کوچکترین اعتراضی نکرد .این در حالی بود که آلمان نازی هنوز با دیگر ممالک روابط دیپلماتیک داشت.
حتما می دونید که یهودیهیی که در اسراییل جمع شده اند از کشور های مختلفی آمده اند .اصلی ترین هویت هر انسان با معیار های موجود ملیتش می باشد ولی همیشه از قوم یهود بنام یهودیها نام برده می شود و حرفی از ملیتشان نیست؟؟
و سوال دیگر اینکه چرا ادیان اسلام و مسحیت همچنان برای تبلیغات دینی خود و برای دعوت دیگران به مذاهبشان هزینه می کنند ولی در مورد یهودیت چنین چیزی نیست؟و کسی تبلیغ دین یهود نمی کند .البته منظور از تبلیغ در جهت گرویدن انسانهای دیگر به یهودیت است.در حال حاضر تبلیغات فقط در جهت موجه نشان دادن یهودیت می باشد.برای من لوگوی کوکاکولا به هر شکلی فقط یک تصویر است ولی کسانی که ادعای روشنفکری می کنند و لازم میدارند که همیشه سوال و مطالعه کنند خوب است بعنوان یک احتمال به ناحق بودن یهودیت صهیونیسم و کلا صهیونیسم که هم مسیحیست هم یهودی کمی فکر کنند.
ممنون

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

ارسال اظهار نظر

نام و نشانی ايميل ضروری است

اظهارنظرها پس از تاييد شدن توسط نويسنده وبلاگ در صفحه درج خواهد شد. اظهار نظرها ممکن است ويرايش شود.

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
نشانی ايميل شما تنها در اختيار بی بی سی است. ممکن است در مورد مطالبی که در اين ايميل مطرح شده، با شما تماس بگيريم. برای کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، سياست بی بی سی درباره اطلاعات شخصی افراد را بخوانيد

بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست