وبلاگ بی بی سی فارسی

2 سکته و 1 طلاق درتل آویو

بهزاد بلور 1/05/2007, 12:27 AM

poster.jpg.JPGتمام اتفاقاتی که توو اون کشور تجربه کردیم یه طرف، چیزی که توو راه برگشت فرودگاه دستگیرمون شد یه طرف.

مهدی کامپیوتر به دست و کوله پشتی به دوش، داشت با خط اینترنت هتل مقاله آخرشو رو مبل

رنگ و رو رفته لابی هتل، چاپ میکرد ( پست "حدائق البهائیون" بودش) سرعت کم اینترنت، همه مونو معطل کرده بود.
تاکسی ها هم دونه دونه ما رو رد میکردن. تاکسی ای پیدا نمیشد که 4 تا چمدون و 4 تا ساک و سه تا آدم قد و نیم قدو بتونه جا بده. بالاخره یکی پیدا شد که ماها رو بریزه توو تاکسیشو بزنه رو گاز. با کوهی از چمدون که نصفش رو پامون بود، راهی فرودگاه شدیم.
IMG_0690.JPGبیشتر این عکسها رو مهدی گرفته، این ماله شبه ملاقات با بچه های ایرانیه تلاویوه که بعدا توو وب سایت بی بی سی درباره "اسرائیل" درباره اش منیویسم

همینطور خاطرات شبها و روزهائی که توو اسرائیل بودیم از توو سرم چرخ میزد، دلم برای این شهر که قبل از سفر از اسمش فراری بودم ، تنگ میشد. بخصوص ایرانی های بی نهایت مهربونش.
IMG_0158.JPGنور کمرنگ آسمون و صندلی پشتی تاکسی

برای در رفتن از ترافیک بعد ازظهرتل آویو، از کوچه پسکوچه های تنگ و خونه های بد شکش رد میشدیم، میرفتیم پشت آپارتمانهای مدرن خیابون اصلی، بعد دوباره می پیچیدیم توو پسکوچه!
IMG_0299.JPGراننده مون چاق و خنده رو بود با موهای سفید و چشمای سبز و پوست آفتاب سوخته. بین پنجاه تا شصت سال میزد.
نور بی رنگه هوای ابری تل آویو پسه کله شو براق کرده بود. معلوم بود که یه زمانی رفته بوده مو بکاره ولی نصفه کاره ولش کرده.

IMG_7774.JPGطبق معمول مهدی و راننده سر حرفو باز کردن . حرف از این شد که ما ایرانی ایم و اولین تیم مطبوعاتی هستیم که اینجوری اومده ببینه اینجا چه خبره.

تا فهمید که ما از لندن میایم سری تکون داد و گفت : منم لندن زندگی میکردم. فکرکردیم چاخان میکنه! چون هم انگلیسیش بد بود هم تاکسی محقری داشت! ما فضول... اونم دلخور...، سفره دلشو باز کرد..." داستانش طولانیه! سال 2000 یه پاساژ تو منطقه توریستی اسرائیل باز کرده بودم. وضع خیلی خوبی داشتم . نصف سال لندن، نصف سال تل آویو. چند ماه بعد از گشایش محل انتفاضه دوم ( جنبش آزادی بخش فلسطینی ها ) و بمب گذاریها شروع شد.
" توریستا دیگه نیومدن.بذبخت شدم، ورشکست شدم. زنم طلاق گرفت و لندن موند، بچه هام برگشتن تل آویو و خرجشون رو دست منه.از اون روز تا حالا 2 بار سکته کردم.
وقتی گفت 48 سالشه، شاخ در آوردم (خیلی پیرتر میزد). میگفت از ناچاری تاکسی میرونه.
IMG_0292.JPGجالبه که همزمان از کنار این تبلیغات رد میشدیم، ظاهر و باطن این شهر چقدر با هم فرق داره!!؟؟

...ادامه داد که :اصلا این کارو دوست نداره که هیچ درآمدش هم کفاف نمیده.
یاد چند روز پیش و تاکسی ای افتادم که توو اروشلیم/قدس سوارمون کرد. فلسطینی شیک و تمیزی بود. با بنز آخرین سیستم مسافر کشی میکرد. اصلا بهش نمی اومد تاکسی برونه!

IMG_0746-1.JPGاین عکس یگی دیگه از تاکسی رون هاست، از یهودیای کابل افغانستان بود و یه کلمه هم فارسی بلد نبود. پشت ترافیک صبح تلاویو باهاش آشنا شدیم

عین همین داستان رو تعریف کرد که، سال 2000 آژانس توریستیش بخاطر شروع بمب گذاری و خالی شدن شهرورشکست شد و از اون سال تا بحال کارهای مختلف کرده تا قرضهای بانکیشو پس بده. بمب گذاریها کویا اقتصاد کشور رو به مرز ورشکستگی کشونده بوده. هر دو طرف خیلی ضرر دادن و سختی کشیدن، کسی دیگه جنگ نمیخواد.

IMG_7985.JPGیک گدای معتاد (آخه خمار بود) در ساحل تلاویو

این تیراندازی ها و بمب گذاری هائی که ما توو تلویزیون می بینیم و دو دقیقه بعد فراموشش میکنیم، شکاف سیاسی بینه فلسطینی های کرانه باختری و غزه رو با فلسطینی های ساکن خاک اسرائیل،داره عمیقتر میکنه، خیلی ها فقیر شدن،خیلی ها رفتن زیره خط فقر.

IMG_0038-2.JPG

دیگه رسیدیم فرودگاه، چمدونا رو خالی کردیم و تاکسی برگشت به شهرش.گازداد و رفت. پشت سرشم نیگا نکرد! بهش حق میدم که از فرودگاه فراری باشه.

لطفا در قسمت شکایت به نظرها،چیزی ننویسید! چون برای دیگران قابل روئیت نیست

Balatarintechnoratigoogleicerocket | بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

اظهارنظرها ارسال اظهار نظر

  • 1.
  • 1/05/2007, 11:53 AM,
  • amin :

hala beshined begin esrael bade

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

DROOD BEHZAD JOON!
MESLEH HAMESHEH ALI BOOD. HALA BEHZAD JOON BE BANDEH KHODA RANANDEH TAXI ANAM(TIP) DADI.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 3.
  • 1/05/2007, 12:10 PM,
  • ندااا :

درووووود سپاس بهزاد جالب بود.
گدا رو که دیدم...
پس اونجا هم دسته کمی از گداهای اینجا ندارن اونجا هم اسمون همین رنگیه... درست.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 4.
  • 1/05/2007, 12:23 PM,
  • ندااا :

از چه لحاظ هستش که میگی ظاهر و باطن شهر با هم فرق میکنه؟؟؟ ( نوع مادی یا معنویات یا مذاهب) چطوریاست؟؟؟

بهزاد: منظورم این بود که ظاهرش توریستی و قشنگه و لی زندگی خصوصی مردمش خیلی تحت تاثیر جنگه

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 5.
  • 1/05/2007, 12:28 PM,
  • FOREVER :

درود بهزاد جالب و غصه دار بود بیچاره ها بخاطر این جنگ لعنتی همه چیزشون از دست دادند البته فکر کنم یهودییا بیشتر مورد ظلم قرار گرفتن.....تا ابد forever

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 6.
  • 1/05/2007, 12:59 PM,
  • me :

همه جای دنيا همينه. يه روز گداو يه روز رو به راه. ولی فقط در ايران است که مردم روی بزرگترين چاه نفت خوابيده اندو گدايی می کنند. هميشه هم مشغول دعا برای بدبختی ديگران.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

دروود بهزاد

می بینی به هر کی میگی سفره دلتو واسه ما باز کن اینجوری میشه آقا جوننگو به کسی خودمون کم بد بختی داریم !

فعلا بای !

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 8.
  • 1/05/2007, 02:06 PM,
  • مرتضی :

دلم کباب شد. بمیرم واسه یهودیایی که به خاطر مبارزات فلسطینی ها فقیر و بدبخت شدند. آخه یکی نیست به این فلسطینی های مسلمون بگه چرا دارید از سرزمینتون دفاع می کنید که یه عده گدا و فقیر بشند؟ ای بی انصافا

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 9.
  • 1/05/2007, 02:08 PM,
  • رسول :

پس مثل اینکه جمله معروف و مزخرف"جنگ جنگ تا پیروزی"همون طور که در ایزان به شکست انجامید اون جا هم شکست خورد.حالا یه سری ادم از مخ تعطیل بگن می جنگیم تا پیروز شیم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 10.
  • 1/05/2007, 02:13 PM,
  • سهیل :

2رووووود

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 11.
  • 1/05/2007, 02:47 PM,
  • bombi :

سلام.باز هم مثل همیشه عالی بود...
.
..
خیلی دوست داشتم از مردم اونجا درباره بزرگترین آرزوی که دارن می پرسیدی.
.
.
وبزرگترین هدفی که مردم اونجا تو ذهنشون دارن

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 12.
  • 1/05/2007, 03:06 PM,
  • سیاوش دخانچی :

سلام آقا بهزاد

من همون ملا لغطی قبل هستم...
می خواستم بپرسم شما اونقدر اعتماد به نفس و جسارت دارین که تو زبان انگلیسی هم از این ابداعات برای آسونتر خونده شدن کلمات انجام بدین؟ ... مثلا نگارش انگلیسی رو به چیزی مشابه آلمانی تبدیل کنین... یا این که تشخیص تفاوت صدای "O" در "to" و "no" را به سواد انگلیسی خواننده واگذار می کنین؟!

بهزاد: خوشبختانه زبان انگلیسی احتیاجی به این ابداعات من نداره و زبانیه که دائما در حال تغییره و پر از این چیزهاست زبان انگلیسی نوشتاریه ده سال پیش حتی با الان فرق داره. اینجا هم وبلاگه و جای آزمایشه . زیاد خوتونو ناراحت نکنین. من طرفدار زبان فارسی هستم مخصوصا مدل پویاش!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

to iran ham az iran ranandeha dide be faravani
to har taxi mishini jaryan hamine
kam bodane dar amado va . ..

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 14.
  • 1/05/2007, 04:06 PM,
  • rehy444 :

جالب بود . مرسيئئئئئ
جواب شماره 5 بايد بگم اخي . راست ميگی يهودی ها بيشتر ضررمالی دادن. اما خوب مسلمونا ضرر جونی دادن. اين به اون در. نه؟؟؟؟؟؟؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 15.
  • 1/05/2007, 04:30 PM,
  • علی :

مزخرف نوشتی بهتربود یه سری به مردم انطرف سیم خاردار سر می زدی

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 16.
  • 1/05/2007, 05:48 PM,
  • مصطفی :

هر جا که مذهب باشه فقر.بدبختي.جنگ هم هست مردم دنيا اول بايد انسان بودن را ياد بگيرند بعد مذهبی بودن را. مذهب ساخته افراد پول دار هر زمان است تا کيسه های خودشان را پر کنند و هر کس که اعتراض کرد به نام مذهب سرش را بالای دار ميکنند و هيچ کاری نمی شود کرد

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 17.
  • 1/05/2007, 07:54 PM,
  • عسل :

واقعا دستت درد نکنه بهزاد جون...آدمو یاد سفرنامه های معروفی مثل ناصرخسرو و .... میندازی.همه چی کامل و واضح بیان شده مثل اینکه خودمون اونجا بودیم...دیگه نیازی به اظهار نظر و ... نیست.فقط باید تشکر کرد
ممنون

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 18.
  • 1/05/2007, 08:24 PM,
  • armin :

تا همه با هم یک دل نشن و نگن چه مسلمون و مسیحی و کلیمی و ... هیچ اتفاقی نمیفته...
کی میخواد یادمون بیفته همه انسانن و با هم برادر این تو همه ی دین هاست...
این تیتر رو باید با آهنگ سیاوش قمیشی خوند.. هه هه

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

و بهزاد عزیز... مطمعن باش زمان برگشت! کلی در ماشین در تنهایی خودش گریه کرد!!!و فکر!!! ): مرسی از این پستت.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 20.
  • 1/05/2007, 08:42 PM,
  • فرهاد :

در جواب اون آقایی که نوشته به یهودیها بیشتر ظلم می شه باید بگم که این پررویی تو خونتونه. خدا موسی رو براتون فرستاد و از شر فرعون نجاتتون داد. بعدش بر تمام عالمیان برتری داد. جوابتون به این نعمات این بود که کفران نعمت کردین و از خدا بریدین. به موسی تهمت زدین و هارون و خیلی از پیامبراتون رو کشتین. آدم وقتی تاریخ رو مرور می کنه می بینه که وقتی شما با خداو خودتون اینجوری رفتار کردین دیگه توقعی نیست که با فلسطینها خوشرفتاری کنین.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 21.
  • 1/05/2007, 08:46 PM,
  • Sadeghi Pedram :

Jews or Moslems, what’s the different? It’s both side fault and both of them lost the fortune and future all together. After all these disasters, one day better generations come forward to offer real peace and equality where one loves another. Those fellows write the history in different pages regardless of any religion and what their fathers believed.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

2rood behzad

khoshhalam ke baz injam , vala dashtam fekr mikardam be chizayi ke neveshty , az chand ta chiz khosham oomad yekish deltangit bud ke gofty , va digari geda tu oonja . ghablan az esme esraeel motenafer budam ama alan baram jalebe , oona ham adaman haghe zendegi daran va ....

(^_^)

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 23.
  • 1/05/2007, 09:28 PM,
  • ealy :

بهزاد چه جالب. نمی دونستم توی اسرائیل هم پژو 206 و رنو مگان هست

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 24.
  • 1/05/2007, 11:12 PM,
  • KAMRAN :

بهزاد جان درود!
اولش كه تيتر مطلب رو ديدم فكر كردم ميخوای بگی مثلا در يك ماه فقط 2 سكته و 1 طلاق تو كل تل آويو بوده!!! يعنی آخرشه! ولی مطلب رو كه خوندم ديدم كاملا بر عكس چيزی كه فكر ميكردم... واقعا چقد ظاهر و باطن شهر با هم فرق داره...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 25.
  • 2/05/2007, 01:56 AM,
  • خودم :

به بهزاد شماره 20 : خجالت نکشيد بگوييد اين همه بدبختی ما مردم مسلمان ايران هم به خاطر اين است که بعد از لطفی که خداوند به ما کرد و دوازده امام را به ما داد ما همه آنها را شکنجه داديم و کشتيم و تازه به امام حسين هم خيانت کرديم وبا وعده دروغين به کوفه کشانديم و در جنگ تنهايش گزاشتيم و به همين خاطر کاملا لياقت اين دولت را داريم و بايد تا ابد دچار اين رزيم اسلامی باشيم. قاتلان امام حسين و بقيه امامان هم مسلمان بوده اند ديگر. اگر همه دنيا از چنين استدلالهايی براي دشمني با ما استفاده مي کردند که آنها هم مثل ما بدبخت مي شدند.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 26.
  • 2/05/2007, 02:04 AM,
  • majid :


دروود

دجواب شماره 20 یاید عرض کنم شما چیزی از تاریخ قم یهود نیمودنی و لطفا مطالب دروغ و بی پایه و اساس در مورد دین عزیز یهود ننویس.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 27.
  • 2/05/2007, 02:50 AM,
  • سعيد :

اون اقايی که دلش واسه زبون فارسی ميسوزه، "ملا لغتي" اقا جان نه"ملا لغطي" اون يکی اقا يا خانم "مطمعن" با همزه ست نه عين

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 28.
  • 2/05/2007, 03:39 AM,
  • داوید :

سلام ،
ودر جواب اقای فرهاد ( شماره ۲۰ ) باید بگم ما هر حساب و کتابی که با خدامون داریم ( که اولش ما بودیم که قبولش کردیم و بعدش شما ) به اون مربوطه و ما و نه هر کی که از راه میرسه !! مخصوصا اونایی که میخوان جای اونو مثل هیتلرهاهاهاها یی که یه روزی بودن و حالا نیستن واسه تنبیه کردن مایی که همیشه بودیم و هنورم هستیم !!! با بهانه هایی مثل یکی ار اونایی که شما اوردین »چرایهودیها حضرت موسی رو اذیتش کردن « بگیرن ؟!؟!.
با قبول اینکه انتقام گیری خداوند از ضعیف کشها درسته ؟!؟! امثال شما که در ایران ضعیف کش * خانمها ، کارمندان ، کارگران ، دانشگاهیان ، اقلیتها وووووو * و قوی پرور ( سردمداران حکومتی و وابستگان انان ، روحانیون با نفوذ و خانواده های انان ، چماق بدستان و چاقو کشها و قاتلان زنجیره ای و امران انان وووووو ) روزانه با فسق و فجور بدیگران زندگی میکنید چه جوابی برای سوالات خداوند اماده کرده اید و منتظر دریافت چه جایزه ای از جانب او هستید؟!؟!.
ضمنا قران را بخوانید ! زمانیکه خداوند یهودیان را از بردگی مصریان ازاد کرد اولین برخورد این قوم رنج کشیده در سر راهشان به سرزمین موعود یعنی
* اسراییل * با فلسطینیها بود که در مقایسه با نقشه های جغرافیایی امروز محل زندگی انان در منطقه » غزه « فعلی ذکر گردیده ! انهم تنها به استناد منبع معتبری چون * تورات * و الا در قبل و بعد از ان اصولا در کتابهای تاریخ البته تا پیش از حمله رومیها و اشغال سرزمین موعود به پایتختی اورشلیم و تغییر نام انجا به » فلسطین « هرگز نامی و یا اثری تاریخی از وجود قوم و یا کشوری بنام فلسطین در هیچ کجا ذکر نگردیده !!.
داوید لوس انجلس.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 29.
  • 2/05/2007, 05:13 AM,
  • داریوش :

در جواب 26 :
حرف فرهاد کاملا درسته. حداقل این چیزیه که تو قرآن نوشته شده.

ولی خب این دلیلی برای پیش داوری در مورد یهودیهای کنونی نیست. ولی حکایت اسرائیل از حکایت یهودیها جداست. ظلم دیگه بیشتر از این نمیشه. خدا خودش بهترین قضاوت کننده است...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

شاید من هم باید همین جواب رو بدهم.. البته ناگفته نماند من طرفدار محض فلسطین و لبنان و ... کشورهایی که ایران بهشون کمک میکنه نیستم ... ولی :

دلم کباب شد. بمیرم واسه یهودیایی که به خاطر مبارزات فلسطینی ها فقیر و بدبخت شدند. آخه یکی نیست به این فلسطینی های مسلمون بگه چرا دارید از سرزمینتون دفاع می کنید که یه عده گدا و فقیر بشند؟ ای بی انصافا .!!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 31.
  • 2/05/2007, 06:21 AM,
  • مهدي :

اميدوارم روزي فرا برسه كه فلسطين به وارثان حقيقيش برسه و ما ازادانه براي زيارات قبر پيامبران ديرينمون به اونجا سفر كنيم... راستي كه نماز تو هواي نمور و خنك قبه الصخره چه هوايي داره..

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 32.
  • 2/05/2007, 07:11 AM,
  • رضا.چ :

بهزاد جون

مطلبي كه نوشتي خيلي جالب توجه و تفكر برانگيز بود. و با چندتا چيزش بيشتر حال كردم:

اينكه با راننده تاكسي گپ زدين.دلم هم به حالش خيلي سوخت. بيچاره ! بيشتر اين خانومها هم كه تا ميبينن زندگي به نفعشون نيست و اوضاع يه خورده سخت شده فلگ و ميبندن و ميرن سراغ يه جنتلمن ديگه. رفيق نيمه راه !
با اون 206 هم كه عكسش رو انداختي خيلي حال كردم. پس اونجا هم هست.

بازم بنويس.
رضا.چ

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

براي من جالب بود كه در اسراييل ادمهاي فقير و نيازمند هم وجودداره خوبه كه شنيديم يك سوم پولدارهاي دنيا يهودي هستند پس پولهاشون را چه كار ميكنند به هموطنانشون كه نميدهند لابد براي فلسطيني ها خرج ميكنند!!!

بهزاد: فرهنگ ما پر از شنیدمهاست.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 34.
  • 2/05/2007, 08:42 AM,
  • هدی :

جالبه!
اولا : نمیدونم چرا کسی حواسش نیست که از دیدگاه حقوق بین الملل مردم اسرائیل(تازه وازدین) این سرزمین را اشغال کرده اند و فلسطینیها(ساکنان اصلی، مثل یهودی، مسلمون و مسیحی) اینقدر اونجا زندگی کرده بودند که با هر قائده ای این منطقه به اونا تعلق داشته باشه. حتی 80 سالم نیست که اونجا اشغال شده.
دوما: نمیدونم چرا ایرانیها حمله نمیکنن تا پاکستان و افغانستان و بحرین و تا نزدیک اروپا رو تصرف کنن، چون تا چند هزار سال پیش همه مال ما بوده، حتی بدون اینکه بخوایم از هیچ کناب مقدسی دلیل بیاریم.
سوما: به این نکته دقت کنید که یهودیهای تازه وارد، عمشون تو کشور خودشون کار و زندگی دارن و به امید یه زندگی رویایی میرن تو کشوری که خودشونم میدونن تا چند سال پیش تو هیچ نقشه ای نبود. پس چه دلسوزی دارن.
چهارما: بد نیست زرتشتیا هم تا دیر نشده یه جارو برا خودشون بگیرن. البته شرمندشونم که آمریکا پشتشون نیست.
پنجما: توصیه میکنم همه کتابای مذهبی را بسوزونیم، چون ممکنه تو چندهزار سال پیش به قوم هایی توصیه کرده باشه برن یه جایی زندگی کنن، اونوقت جنگ جهانی میشه.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 35.
  • 2/05/2007, 09:16 AM,
  • امير :

بهزادجان مرسي.هميشه دوست داشتم از مردم اسراييل بدونم.کاش مصاحبه با هموطنهای ايرانی مقيم اسراييل بيشتر بود

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

سلام.....
بابا اينقدر بعضي ها جوش فلسطيني هاي بي گناه!!!!! رو نزنن.. كلي ثروت ايران كه بايد براي ايران و مردمش خرج بشه هر سال به جيب اون ها ميره... چرا؟؟ چون نظام به حمايت اون ها در وقت لزوم نياز داره!! وگرنه دلش نسوخته جون جيب گشاد خودشون هيچ وقت پر نميشه!! در دنيايي كه با وجود كشورهاي عربي كه با فلسطيني ها هم خون هستن!! اونا دست رو دست گذاشتن و براشون مهم نيست.. مگه ما وكيل وصي اونا هستيم!!؟؟ ما كلي آدم بي خونه مون و بچه هاي گدا داريم .. كي به اونا ميرسه؟! اين فلسطين هاي بي گناه !! بهشون توسط ايران اين همه كمك ميشه ولي در عوض ميگن :: خليج عربي!!!!!!!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 37.
  • 2/05/2007, 09:35 AM,
  • 50Cent :

بهزاد جون کارت خيلی خوبه ولی راستش گزارشات يه کمی کوتاه.ميدونی چرا؟ چون موضوع جالبه وآدم دوس داره بيشتربدونه. کساييم که همش ازدين حرف ميزنن، جدأخسته نشدين؟ کی ميخوای بفهمی که آدم هستي؟ شما تو تاريخ زندگی ميکنين، يعنی سالهاست که مردين. موسی عيسی محمد حسن حسين ... بسه ديگه!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

بهزاد(ببخشید ابن بطوطه) خیلی جالب بود.واقعا تو یه سفرنامه نویس عالی هستی.خیلی تاثیر گذار و خوب بود.عکسهایی که از ظاهر زیبای شهر گذاشته بودی در کنار مطالبت که اقتصاد ورشکسته ی این کشور رو بیان می کرد و در واقع این تناقض رو خیلی قشنگ به مخاطب منتقل کردی.سپاس تا بی نهایت

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 39.
  • 2/05/2007, 10:11 AM,
  • گیسو :


خدا رو شکر که رسیدی فرود گاه !

آخیش .. ( شوخی )

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 40.
  • 2/05/2007, 10:11 AM,
  • شروین :

سرزمین مقدس به یهودیان تعلق دارد
همین و بس
اگه من اونجا بودم یه شبه همه فلسطینیا رو می کشتم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 41.
  • 2/05/2007, 12:15 PM,
  • احسان - افغانستان :

من فکرمیکنم که مشکل مشکل دین نیست چه اسلام چه یهودیت مشکل اساسی ما خودمون هستیم هرکسی دارای یک سلیقه وطرزتفکراست که بعضی هاافکارخودشون را خیلی برتروبالاترمیدانند وهمین مسئله است که برای انسانیت مشکل اساسی رابه باراورده است چه دراسلام که من خودم مسلمان هستم وچه درادیان دیگراسمانی همچون یهودیت هستن کسانی که ازمسائل دینی برای بیش برداهداف سیاسی خود استفاده میکنند وروزانه به همین دلیل هزاران هزارانسان به خاک وخون کشیده میشوند درهیچ دین راه کشتن وجنگ توصیه نشده بس چراکشتن وکشتن ووو چرا راه دیگه که دوستی است استفاده نمیشود بخاطراینکه سلیقه های شخصی به دین حاکم میشوند وانچه که دین گفته به ان ازدوطرف عمل نمیشود بس دین گناهی ندارد وافکارغلط ما است که بدبختی بارمیاورد

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 42.
  • 2/05/2007, 12:25 PM,
  • فرهاد :

چند نکته در مورد جواب به مطلب من در شماره 20:
درمورد نظر شماره 25 هرچه فکر کردم نتونستم یه ربط منطقی با اون چه که من نوشتم پیدا کنم فقط همین رو می دونم که اون چیزی که شما نوشتی (دوازده تا امام و مرده پرستی و نوکری آخوندها) هیچ ربطی به اسلام نداره ودلیلش همین که در قرآن هیچ ذکری نشده. ما ایرانیها هم تقلیداز این و اون تو خونمونه.
در مورد شماره 26 باید بگم که اون چیزی که من نوشتم در مورد یهویان عزیز بود نه دین یهود. دین یهود از از ادیان آسمانیست واشکالی در اون نیست. وانگهی هر دینی و عقیده ای قابل احترامه. اون چیزی که من نوشتم در باره رفتار یهودیان بود. دیگه حالا اینقدر کتاب خوندیم و فیلم دیدیم که نمی خواد بگین که این حرفهادروغه. تو همین کشوری که من زندگی می کنم کانالهای یهودی همیشه فیلمهای مستند و سینمایی در مورد قوم یهود پخش می کنن.
در مورد شماره 28 باید بگم که اینجا فلسطین نیست و من فلسطینی نیستم که بخواهی دهان من رو با گلوله ببندی یا با حرفهای زور که به خودمون مربوطه و هرچه دلمون می خواد می کنیم یا اینکه باچماق هیتلر تو سر من بزنی. من نه اروپایی ام و نه در زمان جنگ جهانی دوم در این دنیابودم. دستم هم به خونه هیچ یهودی آلوده نیست. حالا چرا زورتون میاد یکی میاد سابقه تونو رو می کنه؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 43.
  • 2/05/2007, 02:15 PM,
  • امیر3d :

سلام ببخشید شما بهزاد زو با دادستان تقسیم اراضی بین الملل اشتباه گرفتین!!!
این اصول خبر نگاریه که یه نفر هرچی ببینه بدون پیشفرض قبلی و یا هدف قبلی در رد یا تائید موضویی نظر بده!! این یک سفر نامه هستش نه یک مقاله افشاگرانه حقیقت!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 44.
  • 2/05/2007, 02:18 PM,
  • محمد :

اسرائيل سست‌نهادتر از آن است که بتواند با تعريفهاي شما و تمجيدهاي يک سري آدم کم‌اطلاع، به زندگي پوشاليش ادامه دهد.
ظلم پايدار نيست و به خواست خدا دور نيست روزي که اين جرثومة فساد محو شود.

اما خطاب به طرفداران اسرائيل:
قضية فلسطين، قضية ايران نيست؛ حتي بالاتر، قضية اسلام هم نيست. قضية انسانيت است. اگر خانة شما را غصب کنند، و بعد که اعتراض کرديد، تهديدتان کنند، آزارتان دهند و حتي شما را بکشند، آيا اگر همساية شما متوجه مظلوميت شما شود و شما را کمک نکند، آيا از انسانيت بويي برده است؟ اگر در شهر ديگري، کسي متوجه وضعيت شما شود و بعد کمکي نکند، آيا شما توجيه مي‌‌کنيد که به او ربطي ندارد!! چون ساکن شهر ديگري است، اصلاً حق دخالت ندارد. (مگر به تلمود معتقد باشيد که مي‌گويد اصلاً غيريهودي حيوان است!! تجاوز به او، کشتن او، بي آبرو کردن او نه تنها بد نيست بلکه خوب هم هست، آري در اين شرايط، آنچه اسرائيليان مي‌کنند قابل دفاع و قابل ستايش است!)
مردم اسرائيل هم در اين جنايت شريکند. هرکس در هر جاي عالم که به اين جنايت راضي باشد و حداقل غمين نباشد، در اين جنايت شريک است. واي بر ما که آن چنان ما را مسخ کرده‌اند که وجود چنين فساد و خباثت و جنايتي را پذيرفته‌ايم. آنچنان که چون در اخبار، از کشته شدن يک نفر فلسطيني گفته مي‌شود، تو گويي عادي‌ترين واقعة هرروزه را مي‌شنويم.
من به تغيير بينش بيشتر شما هيچ اميدي ندارم؛ چرا که شيطان اعمال انسان را زينت مي‌دهد و آن قدر فطرتهاي فاسد و شرابخوار و چشم‌چران را کدر کرده است که قادر به درک حقيقت نيستند مگر آنکه خدا رحم کند.
تنها اينها را نوشتم که اگر روزي يک انسان مظلوم (فلسطيني و غير آن) اين مجموعه را خواند با خود نگويد که تمام ايرانيها بي‌غيرت و فاسد و شريک جنايت شده‌اند. اين را نوشتم که سوگند ياد کنم اگر دهها هزار بار قطعه‌قطعه‌ام کنند هرگز به جنايت اسرائيليها راضي نخواهم شد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 45.
  • 2/05/2007, 04:50 PM,
  • ليلا :

من مي خواستم به اونهايی که خيلی دلشون برای فلسطينيها می سوزه بگم اخه مگه شمااونجا راديديد؟ از کجا اينقدر مطمئنيد که همه اونجا بدبختن؟ تلويزيون ايران فقط بدبختاشونو نشون ميده. بعلاوه اونا خيلی به هم خيانت ميکن (مثل خيلی از عربها) وگرنه الان کشورشون دست خوذشون بود.بابا جون نصف تقصيررا بايد گردن خودشون بندازيم.تازه برای اونهای که در ايران زندگی می کنن بايد بگم که TV ی امريکا فقط صحنه های نماز جمعه،زنهای چادری خفن و احمدی نژادو به جای کل ايران نشون ميده!آيا ايران فقط هميناست؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 46.
  • 2/05/2007, 07:45 PM,
  • Hossein :

Thank you for such a wonderful diary. I really appreciate your time and effort.

To Mehdi and and others who see Israel as nothing but and occupying force.

For your information and unlike what Iran and other Muslim countries claim, Israel has not occupied Palestine (as a country). They paid well over the usual price to buy the lands and the Gaza strip is much more complicated than you think. It's a shame that a government like the Islamic republic of Iran which STILL refers to Britain as England, misrepresents the facts and feeds Iranians with pure propaganda rather than truth.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

بابا اصلا اين بحث ها بين فلسطيني دوست ها و بقيه بي فايده است.. مرغ يه پا داره!!! يه پيشنهاد براي عاشق هاي سينه چاك فلسطيني : برين يه سفر اونجا مثل اونا بمب به خودتون ببندين برين تو يه كافه يا ايستگاه اتوبوس خودتون رو منفجر كنين.. يه عده زن و بچه بي گناه رو بكشين بعد به خودتون افتخار كنين كه ميرين بهشت.. اينجوري هم شما از دست ما خلاص مي شين هم ما يه نفس راحت از دست شما مي كشيم تازه..... 70 تا حوري هم تو بهشت نصيبتون ميشه ..... !!!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 48.
  • 3/05/2007, 02:57 AM,
  • رضا :

سلام
به این برادر یا خواهر ملا لغتی می خواستم عرض کنم که لغت صحیحه نه لغط !

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 49.
  • 3/05/2007, 03:51 AM,
  • Geeta :

حکايت فلسطين و اسراييل حکايت آدمی است که خانه اش را به قيمت خوب به خريدار ميفروشد بعد که خودش مجبور شد زير سقف آسمان بخوابد بيايد شيشه های خانه سابقش را بشکند و به خريدار خانه اش بگويد غاصب.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 50.
  • 3/05/2007, 04:20 AM,
  • شهرام :

در جواب محمد نظر شماره 44
من یک یهودی هستم و به نظر میرسه که تنها چیزی که شما رو قانع میکنه دلیل آوردن از قرآن باشه.
سوره مائده آیه 20 تا 26
حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل دستور میده که به سرزمین مقدس برن وگرنه...مجازات. و اونها برای انجام دستور خدا و پیغمبر خدا مجبور میشن با ساکنین اصلی اونجا بجنگن تا بتونن ساکن بشن. اونجا جایی نیست جز کنعان در آنزمان که الان همون اسرائیله. چرا؟ چون...
بعد از 40 سال در بیابان حضرت موسی قوم بنی اسرائیل رو تا کشور اسرائیل بدرقه میکنه و قبل از ورود به اسرائیل در 120 سالگی وفات میکنه و قوم وارد اون سرزمین مقدس میشن و معبد مقدسشون رو بنا میکنن که بعدها توسط رومیها خراب میشه و تنها ازش یک دیوار باقی مونده که در اورشلیم هست و ازش زیارت میشه (مقدسترن مکان و قبله یهودیها). پس اگر به قرآن اعتقاد داری دستور خدا رو تو هم اجرا کن. و نمیتونی بگی این مربوط به گذشته است چون قبله مسلمین هم از 1400 سال پیش هنوز مکه موندهو تغییر نمیکنه. اگر میگی که اون سرزمین مقدس اسراییل نیست تو به من بگو کجاست.

ادامه داستان (جنگیدن قوم با ساکنین اون منطقه به منظور ساکن شدن)در قرآن:
سوره بقره آیه 246 تا 251

حضرت داوود که بعد پادشاه قوم میشه جالوت رو که سر دسته فلسطینیهای اون زمان بوده از بین میبره. توجه کن به تحسین قرآن از داوود و کافر خوانده شدن جالوت. حالا از هر کسی خواستی بپرس ـ اگر بخواهند راستش رو بگن بهت میگن که فلسطینیها از جمله جالوت یک عده دزد دریایی بودن که از جنوب یونان برای اولین بار به سرزمین اسراییل آمدن و نژاد اونها اصلا از نژاد سامی یعنی نژاد عربهانیست.
این مطلب توی قرآن نیست ولی توی خیلی کتابهای تاریخی دیده میشه ولی مجبور نیستی باور کنی .

منبع:

ترجمه قرآن به انگلیسی در وبسات دانشگاه USC:
https://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html
https://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html
و مقایسه اون با اصل عربیش:
https://www.geocities.com/hollywood/lot/6093/5maeda.html
https://www.geocities.com/hollywood/lot/6093/2baqara.html

در مورد جالوت یا بزبان انگلیسی Goliath در معتبرترین دایره المعارف دنیا:
https://en.wikipedia.org/wiki/Goliath

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 51.
  • 3/05/2007, 06:35 AM,
  • majid :


دروود

راستی چیزی برام سوال شد.

گفته بودی در هتل از خط اینترنت استفاده میکنی و سرعتش هم خیلی پایین بوده؟؟؟ من که تعجب کردم چون اسرائیل دارای مصرف کنند انیترنت زیادی هستش و فکر میکردم خطوط اونجا پرسرعت باشه..
.........
راستی این اگر دید لطفا جواب بده..
اون صنعت خودرو سازی داخلی وجود داشت؟؟ و موتور سیکلت؟؟؟ و یااینکه همشون خارجی بودند؟؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 52.
  • 3/05/2007, 07:06 AM,
  • Kaveh A. :

I HAVE NOTHING TO SAY AGAINST ORDINARY ISRAELI CITIZENS WHO WANT TO LIVE THERE IN PEACE, BUT THOSE WHO FORGET ABOUT AND DISMISS PALESTINIANS SUFFERINGS THAT IS INDUCED UPON THEM BY THE ISRAELI GOVERNMENT AND FEEL THAT IS NOT OTHERS PROBLEM SHALL NOT CALL THEMSELVES HUMANBEINGS. I CAN NEVER ACCEPT WHAT THE GOVERNMENT OF ISRAEL DOES TO INNOCENT PALESTINIAN CITIZENS AND IN THE NAME OF OFFICIAL GOVERNMENT OPERATIONS INDISCRIMINATELY KILL YOUNG, OLD, CHILD, ETC. WORLD CONDEMNS THOSE PALESTINIANS WHO KILL THEMSELVES AND OTHERS INDISCRIMINATELY. THE SAME SHOULD GO FOR HOW THE GOVERNMENT OF ISRAEL OPERATES IN THE OCCUPIED TERRITORIES.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 53.
  • 3/05/2007, 08:01 AM,
  • هاشم :

سلام به همه کسانی که به دنبال هدایت هستند.

من فقط نظرمو میگم و مطمئنم که چاپ نمیشه. من میگم برگردیم به اول این دعواها، از کجا شروع شد؟
در اوایل قرن بیستم علم و صنعت به سرعت در آمریکا و اروپا رشد میکنه. از طرفی بخش قابل توجهی از ثروت زمین در کشورهای مسلمانه که از این پیشرفت کلا بی خبرند. شما می خواهید این ثروت رو منتقل کنید چی کار می کنید؟ من میگم منطقه رو متشنج کنید. ولی چند نکته هست:
1- هرجا علم گسترش پیدا کنه تقاضای دموکراسی زیاد میشه. پس نمی تونید روی اکثر مردم آمریکا و اروپا حساب کنید.
2- این کار نیازمند زمانه پس به کسانی احتیاج دارید که زمان انگیزه هاشونو از بین نبره.
نتیجه: از کسی استفاده کنید که انگیزه کافی از نظر ایده ئولوژیک داشته باشه. یعنی از ابزار دین بهره بگیرید.
حالا یک گروه از مردم دنیا رو بگید که به پرکاری معروف باشند، به اندازه کافی با مسلمانان مشکل داشته باشند و به اندازه کافی در طول تاریخ مورد ظلم قرارگرفته باشند (مهم نیست از طرف کی) و از همه مهمتر یک جوری به خاورمیانه (یعنی آب و نفت) مربوط بشوند:
جواب کاملا واضحه یهودیان.درسته زمان جنگهای صلیبی برای مسیحیان گذشته بود ولی نه برای یهودیان. به نظر من الان نه تنها فلسطینی ها بلکه اسرائیلی ها هم مورد ظلم قرارگرفتند همش جنگ و خونریزی. کی دلش میخواد اینطوری زندگی کنه؟ کشورهای دیگر به خاطر منافع خودشون نمیگذارند آتش جنگ خاموش بشه. به ما میگن اونا دشمنند به اونا میگن ما دشمنیم. در غیراینصورت سلاحشونو کی بخره؟ و در صلح احتمالا دیگه نمیشه کسی رو تحریم کرد و کشورهای منطقه پیشرفت می کنند و شاید در درازمدت خودکفا هم بشن. من اگر جای اونها باشم گروههایی رو تربیت میکنم که عملیات انتحاری و وعده رفتن به بهشت رو رونق بدهند، اعمال مذهبی یهودیان رو پررنگ کنند و ...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 54.
  • 3/05/2007, 09:56 AM,
  • hojabr :

vaghaan ali bod gozaresheton, man ke hamishe delam mikhast be telaviv beram, shoma ba in gozaresh kheili soalate mano pasokh dadin,merci

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 55.
  • 3/05/2007, 10:04 AM,
  • foad :

سلام خوبی اقای بهزاد
سفر نامه ات برام جالب بود چون هميشه دوست داشتم بدونم ظاهر شهرهای فلسطين چطوری هست مخصوصا انهايی که دست اسراييلی ها هست اگر امکان داشت عکسهايی بيشتر بگذار - راستی من يک مشکی با خودت دارم يه فکر جدی بحال تيپت بکن اخه اين ديگه چه مدلی هست اين همه تيپ مردونه قشنگ داريم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 56.
  • 3/05/2007, 01:11 PM,
  • موسی :

بعد از خواندن نظر شماره 44 فهميدم چرا رژيم ايران اينهمه دروغ ميگويد. چون عده ای هستن که باور کنند. بعدش هم ياد موعظه هايی افتادم که آخوندها برای روستاييهای ايران و پاکستان و غيره ميکنند. ريسمون و آسمون بافتن به هم بدون دليل و مدرک. يه روستايی اينارو بخونه که ميره هرچی يهودی هست ميکشه! ضمنا من به قرآن معتقدم که در سوره محمد آيه 4 ميفرمايد کفار را بکشيد و همچنين دستور ميدهد که زنها را بزنيد. اگر قرآن تفسير ميخواد، بقيه کتابهای آسمونی هم ميخوان. شما به قدر آدم بودن خودت تفسير کن.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 57.
  • 3/05/2007, 01:33 PM,
  • reza :

salam bekhoda damet garm shomareh 25 ke javabeh in ahmagh shomareh 20 ro dadi ba oon jafangiati ke neveshteh bood
az hameh mikham hatan ino bekhoonan va shomareh 20 ro ham bekhoonan...vaghean sharm bar in tarzeh fekr ,,,,ama shoma khaili ghashang javabesho dadiii
pirooz bashi

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 58.
  • 3/05/2007, 03:12 PM,
  • حکاک :

در جواب محمد نظر 44
تو اصلا نميدونی تلمود چيه پس دروغ پراکنی نکن. تلمود تفسير تورات راه و رسم بهتر زندگی کردنه نه اون چيزی که تو ذهن جنابعالی فرو کردن. آخه چه جوری هر چيزيو به خوردتون دادن باور ميکنين مگر عقل خودتون کار نميکنه

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 59.
  • 3/05/2007, 03:45 PM,
  • شبنم :

وای بميرم برای اين صهيونيستها که به علت مبارزه فلسطينيها برای آزادی و استقلال فقير شدند
فقط سوالم از طرفدارهای صهيونيسم اينه که آيا شما حاظرين خونه خودتونو شهرتونو يا بابا اصلا کشورتونو بدين به صهيونيستها و خودتون برين آواره بشين يه جای ديگه تا قال قضيه بخوابه؟ (و يادتون نره حق اعتراض هم ندارين)
من نفهميدم جطور يک کشوری که بالاترين سرانه بودجه نظامی دنيا رو داره هر سال چند ده ميليارد دلار صرف سلاحهای هسته ای و استراتيجيک ميکنه هواپيماهای مدرن وهليکوپترهای ضد آدميزاد از استکبار جهانی رايگان دريافت ميکنه و احيانا دموکراتيک هم هست چطور مردماش اينقدر بدبختن؟ (و با وجود اين خودم شاهد بودم که دولت اسراييل به هر يهودی که به سرزمينهای اشفالی مهاجرت کنه 35000 دلار کمک و بليط مجانی ميداد به علاوه تضمين شغلي)
اين جا کاسه ای زير نيم کاسه است ورنه روباه پير و استکبار جهانی هيچوقت خيرخواه ما نبودن و نيستند معلوم نيست اين شيره تبليفاتی رو چرا سر ما دارن ميمالند؟
اين روباه پير که اين قدر ادعای حقوق بشر و دموکراسي رو ميکنه چرا حق ملت ايران رو يادش رفته:... (آهان دموکراسی حقوق بشر وامثال اينا فقط ابزاری هستند در دست مستکبران برای چپاول ملتهای بيدفاع)
در سال 1903م روباه پير با تحت فشار نظامی گذاشتن و رخنه انداختن در امور داخلی ايران عزيز توانست قراردادی را با دولت شاهنشاهی وقت به امضا برساند که طبق آن تمامی ذخاير نفتی و گازی ايران پهناور را به مدت يک قرن در اختيارش ميگذاشت جالب توجه اين است که ايران طبق اين قرارداد "بشردوستانه" در ازای مبلغ ناقابل 16000 (شانزده هزار) پوند در سال (بله در سال) تمامی منابع هيدروکربونش را از سال 1903م تا 2003م به روباه پير بخشيده بود آن هم در حالی که 99.99 درصد مردم ايران هنوز از خر و گاری برای مسافرتهای بين شهری استفاده ميکردند و اگر مصدق در سال 1953م يعنی بعد از 50 سال چپاول اين نفت را ملی نميکرد اين مدعی حقوق بشر هنوز تا چهار سال پيش در ازای 16000 تک پوند کاغذی نفت ما رو ميدزديد شايد هم اصلا يک قرداد اوپن ديگه در ازای يک مبلغ خنده دار مينوشت که خيالش راحت بشه
با نفت مفت ايران اين روباه پير دو تا جنگ جهانی جنگيد ويک اقتصاد مدرن برای خودش دست و پا کرد تازه آخرش هم طلبکار هم بود.... يکی از دوستان اقتصاددان بعد از يک محاسبه کلي ميگفت روباه پير چيزی حدود 250000 يورو (دويست وپنجاه هزار) به هر ايرانی چه پير چه نی نی چه زن چه مرد برای آن نيم قرن چپاول مديون است يعنی يک خانواده 5نفره ايرانی بايد منتظر يک چک 1250000 يورويی از طرف روباه پير باشد چون آخر هر چی باشه اين هم جزوی از حقوق پايمال شده اين ملت است
الان که بيشتر مردم ايران طرفدار انرژی هسته ای هستند اين استکبار دموکراسی پسند معاهده ای (ان پی تي) را يادآور ما ميشود که آن را شاه ضد دموکراسی امضا کرد .....
ليست ظلمهای اين غربيان زياد است و از کشتار سرخپوستان و هنديها تا هلوکاست سياهپوستان و يهوديان ادامه دارد و هر ملتی که ضعيف بوده و يا گول خورده همانند صيدی در جنگل خوراک اين لاشخوران خواهد شد
والحق

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 60.
  • 3/05/2007, 07:01 PM,
  • مصطفی :

در جواب 44 بايد بگم که من مطمئن هستم تو اقازاده هستی با کلی پول مردم .چون وقتی ازقلسطين طرفداری ميکنی يعنی بچه اخوند. چرا که وقتی از ظلم همسايه صحبت ميکنی به همسايه خودت توجه نداری به اون زن ايرانی که دائم داره بهش ظلم ميشه توجهنداری به اون جوانی که تمام ارزوهاش رو شما بچهاخوندها خراب کردين توجه نداری يا به اون معلم. کارگر.کارمند.بازنشسته.توجه نداری برو يک سری بزن به چندخيابان پائين شهر تا بفهمی درد يعنی چي. برو بيمارستان تا ببينی مريضی که به خاطر يک امپول که پولش را نداره تو راهروی بيمارستان داره نفس اخرش رو ميکشه .پس اگر غيرت داری شرف داری به درد همسايه خودت برس نه همسايه اسرائيل.خدا خونه ظالم رو خراب کنه

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 61.
  • 3/05/2007, 10:48 PM,
  • بى نام, داراى نام مستعار, تخلصى :

nice conversation
Thanks Behzad

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 62.
  • 4/05/2007, 12:51 AM,
  • فرهاد :

در جواب آقای شهرام(شماره 50):
دوست عزیز انسان وقتی از منبعی نقل قول می کنه عینا باید نقل قول کنه نه این که یه جمله از منبع بنویسه و صد جمله از خودش. چکیده داستان بنی اسرائیل در قرآن اینه که از داستان سامری و گوساله اش که بگذریم می رسیم به اونجا که وقتی حضرت موسی گفت به سرزمین کنعان وارد شوید بنی اسرائیل بهش گفتن که تا وقتی که فلسطینیها تو اون سرزمین باشن ما وارد نمی شیم تو و خدای خودت برین با اونها بجنگین اونها رو بیرون کنین بعد ما وارد اون سرزمین می شیم!! یعنی اصلا قرار نبود که کسی کسی رو بیرون کنه بلکه حضرت موسی گفت که به نام خدا وارد سرزمین بشین وکسی با شما نخواهد جنگید و بیرون نخواهد کرد اما این قوم لجوج پاشو تو یه کفش کرد که تا اون مردم تو اون سرزمین باشن ما وارد نمی شیم. و نتیجش این شد که در آخر کار حضرت موسی بنی اسرائیل رو نفرین کرد و نه بدرقه که شما عنوان کردین. مطلب دیگه این که رژیم ایران بلبشو راه انداخته داره از موضوع فلسطین به نفع خودش بهره برداری سیاسی می کنه و اصلا دلش به حال فلسطینیها نسوخته. اسرائیل هم داره از اون طرف از این بلبشو به نفع خودش بهربرداری سیاسی می کنه. اصلا قضیه فلسطین به ایران ربطی نداره که همگی دارن رژیم ایران رو تو این قضیه گنده می کنن. گذشته از این شما یه ملت به من نشون بدین که از اسرائیل و یهودیها خوششون بیاد. خود همین مردم آمریکا که دولتشون بزرگترین پشتیبان اسرائیله نمی دونن اصلا اسرائیل کجا هست و یا مردمش عربن یا عجم. از همه اینها مهمترشما چه جوابی دربرابر رابینهای یهودی ارتدکس(ملقب به توراتی)دارین که دیدگاههاشون در مورد نابودی اسرائیل و واگذاری سرزمین به فلسطینیها از دیدگاههای هر کسی و منجمله زژیم ایران افراطی تره. اونها که از قوم خودتونن و از هر کسی آشناتر به تورات و تاریخ قوم بنی اسرائیل هستن. می گین نه یه سری به سایتاشون بزنین و ببین حرفشون چیه؟
https://www.jewsagainstzionism.com
https://www.nkusa.org
https://www.jewsnotzionists.org
دلم می خواد ببینم در جواب این آخوندهای یهودی برادران یهود چه حرفی برای گفتن دارن. خوانندگان غیر یهود هم یه سری به این سایتها بزنن ببینن مخالفان تشکیل اسرائیل مسلمونان یا آخوندهای ارتدکس یهودی. من خودم تا چند وقت پیش درباره این موضوع هیچی نمی دونستم وقتی فهمیدم همچون کسانی هم هستن از تعجب شاخ درآوردم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 63.
  • 4/05/2007, 09:23 AM,
  • آرين :

شبنم، اگر بخوام مثل شما فکر کنم بايد بگم که حدود چهارده قرن پيش عربها به طرز وحشيانه ای به ايران حمله کردن، بسياري از مردها رو کشتن، زنها رو به کنيزي گرفتن، کتابها رو سوزوندن، زبان و دين خودشون رو اجباری کردند و پادشاهی ساسانی را تبديل کردن به يه کشور درپيتی مثل خودشون. حالا من اگر قرار باشه دنبال حق خودم باشم، از عربها طلبکارم نه از کسانی که مثل من از عربها طلبکارند.

راستی در حال حاضر بيشترين تعداد مردم دنيا به دست چه کسانی کشته ميشن؟ اسم دافور به گوشتون خورده؟ نميدونم جنگ بين شيعه سنی الآن بيشتر کشته ميگيره يا کشتاری که مسلمونها در دارفور ميکنند.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 64.
  • 4/05/2007, 09:51 AM,
  • ضيا :

اقا بهزاد شر رو ميدی ها کاکو!!!!!

اقا فلسطينی ها و اسرايليها دارند شکرگذاری ميکنند که جنگ داره تموم ميشه و تو با اين سفرت داری بين فارسی زبانها جنگ راه مياندازي؟
با با شير مادری اين همه از ادي1ن برای کوبيدن هم استفاده نکنين.
به قول يک چيني:اين چون اون و اون چون اين.الان موسی وعيسی و محمد در درگاه الهی بر حال موئمنين خويش اندوهگينند که انان تربيت کنندگان انساند.و البته انسان با انسان اينگونه رفتار را نسزاست..

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 65.
  • 4/05/2007, 10:52 AM,
  • hojat :

dar morede nazar 44 bayad begoyam vaghaan moteasefam ke dar javabe chenin kare be in ghashangy va tahie gozaresh az israel enghadr sathy va motehajarane be kar negah shode, aghaye mohamad agar shoma khonatono befroshid? khgaridar ghaseb ast, felestiniha 90 dar sade zaminha ro forokhtan va digar hich malekiaty nadaran, taze israel kheili mehraban ast ke jaee be anha dadeh, hal man nemidanam chera bazi ha az in arab va soniha ie felestin ke be khone ma teshne hastan enghadr defa mikonand? alarab ashado menal kofre va nefagh,

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 66.
  • 4/05/2007, 02:03 PM,
  • شهرام :

در جواب آقای فرهاد عزیز شماره 62
آقای عزیز. من که توی شماره آیه ها به --کل داستان-- اشاره کردم . من با خلاصه کردن فقط می خواستم شما نکته داستان رو بگیری که مثل اینکه گرفتی چون خودت نوشتی "بنی اسرائیل به حضرت موسی گفتن که تا وقتی که --فلسطینیها-- تو اون سرزمین باشن ما وارد نمی شیم" منظور من همین بود که شما متوجه بشی یا لا اقل شک کنی که اون مکان مقدس رو که خدا دستورشو میده همون منطقه کنعان یا اسرائیل فعلی هستش. لازمه یک بار دیگه برگردی به داستان حضرت داوود و جالوت : اونجا متوجه میشی که حتی خدا هم از شکست خوردن جالوت خوشحال میشه و به حضرت داوود مژده میده. در مورد اینکه نوشته بودی اون قوم لجوج حاضر نشد وارد اون سرزمین بشه باید بگم آره درسته مردم در زمان موسی هم مستثنی نبودن اونها هم مثل دوران حضرت محمد و عیسی اشتباهاتی کردن. مگر همین مسلمونها نبودن که پشت امام حسین رو تو کربلا خالی کردن و مگر امامان همه به دست یک مسلمون کشته نشدن.
در مورد اینکه حضرت موسی قوم رو نفرین کرد باید بگم اشتباه نکن عزیز. حضرت موسی گفت قوم فعلی بخاطر اشتباهاتشون شایستگی رفتن به سرزمین مقدس رو ندارن و رفتن به سرزمین مقدس رو 40 سال عقب انداخت تا نسل فعلی به مرگ طبیعی بمیرن و نسل بعدی رو همونطور که گفتم تا اسرائیل بدرقه کرد (موضوع 40 سال بیابان در قرآن هستش). منظورم اینه که حضرت موسی قوم رو نفرین نکرد بلکه فقط اون نسل از قوم رو تنبیه کرد.
در مورد اینکه گفتی کسی از یهودیها خوشش نمیاد باید بگم خودم هم به این نتیجه رسیدم .نمیدونم شاید یکی از علتهاش این باشه که اونها در طول تاریخ موفقیتهای زیادی کسب کردن و بهشون حسادت میشده و میشه. یک نگاه به این لینک بنداز . خود من هم دهنم باز موند وقتی که دیدم اینهمه یهودی موفق وجود داره و داشته: (البته به نسبت تعداد کل که 13 میلیون نفر در دنیا هست این تعداد قابل توجهه) البته من نمیخوام به این مسئله بنازم چون من هم مثل تو یک آدم عادیم ولی این مسئله حقیقت داره.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_Jews
در مورد اون یهودیها که گفتی مخالف وجود کشور اسرئیل هستن باید بگم که درسته حدود 5000 نفر هستن و اونها معتقدن بعد از آمدن مسیحا (معادل حضرت مهدی در مسلمونها) باید همه به سرزمین مقدس برن نه از حالا که دنیا پر از جور و فساده. در ضمن اونها خیلی دینی هستن و اصلا موافق نابودی اسرائیل فعلی و یهودیها در اون نیستن و فقط میگن الان زوده.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 67.
  • 4/05/2007, 06:21 PM,
  • 50Cent :

بهزادجون اين مطلب رو چاپ کن جون من،آخه حرف حساب. موسی کی بوده؟ موسی يه بچه ای بوده که پدرومادرش معلوم نبود کي بودن؛ بعدش زن يکی ازفراعنه تو رودخونه پيداش ميکنه دلش رحم مياد وخلاصه اينطورميشه که اين بچه بااينکه ازطبقه ای بوده که پدرومادرش ولش کردن تورودخونه، رودست شاه بزرگ ميشه وازبالاترين رفاه وامکانات آموزشی وفرهنگی زمان خودش بهره ميگيره؛ بعدش به فرعون خيانت ميکنه وبازيرکی بی نظير مياد ميگه خدا(که يک موجود بسيار عجيب ومتغيره)بهش گفته قومت بايد بره فلان جا اونجا سرزمين موعوده!!! خلاصه يه فرهنگيوخلق ميکنه که همينطورادامه پيداميکنه تا محمد. اين شخص بدون شک ازباهوشترين شخصيتهای تاريخه که البته خيانتش به کسيکه بزرگش کرده نبايدفراموش بشه واينکه باخلق جملات بسيارسنجيده وcleverوانتسابش به مفهومی به نام خدا،که مردم هميشه آماده شنيدنش بودن و هستن، آتشی روبپاکرد که هيچکس هنوز ازش خلاص نشده. خلاصه اينکه تاوقتی به عهد عتيق و تلمود و انجيل و قرآن و... استناد ميکنين، با هم دشمن خواهين بود ومشکلتون حل نميشه. وتوآتيشی که اين افرادباهوش ولی جاه طلب و فرصت طلب برافروختن ميسوزين. بهترنيست حداقل برای يک نسل هم که شده به حال وآينده بيشترازتاريخ توجه کنيم؟ با هم خوب باشيم وببينيم ريشه مشکلات چيه. peace and big hug for all

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 68.
  • 4/05/2007, 07:07 PM,
  • آرین :

چهار تا مثل این شهرام 66 داشتیم وضعمون به بدی الان نبود. خیلی عالی نوشته. کی ایرانیها (1) میخوان مطالعه کنن و (2) عمیق مطالعه کنن. دیگه wikipedia که در دسترس همه هست. چرا نمیخونید؟

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 69.
  • 4/05/2007, 09:13 PM,
  • emil :

aghaye behzade #67 bikhodi wrong information nadeh aval dorost motaleh kon bad biya vasat

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 70.
  • 4/05/2007, 09:23 PM,
  • DOST :

DAR JAVABE AGHAYE FARHAD#62 EYB NADARE HIKHKAS MARO DOST NADASHTE BASHE MA BE IN MOZO ADAT KARDIM DAR AVAZESH MA HAME RA DOST DARIM

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 71.
  • 4/05/2007, 10:59 PM,
  • شهرام :

در جواب آقا ياخانم 50 سنتی شماره 67
آقاي عزيز حرف حسابت از روی کدوم حسابه. اگر قران تورات يا انجيل رو قبول داشته باشی حرفهات بی معنيه چون تو همشون نوشته که حضرت موسی را پدر و مادرش برای نجات جونش به رودخانه انداختن و از دور مواظبش بودن که کی بهش پناه ميده و حتی مادرش هم بعدها دايش شد و بهش شير داد.آخه در اون زمان مصريها نوزادهای پسر رو ميکشتن و بخاطر همين ..رودخانه و ....
در مورد اينکه گفتی به فرعون خيانت کرد بايد بگم که اون در بزررگسالي به محض اينکه فهميد از مصريها نيست تاج و تخت رو ول کرد و رفت به ميان برده های يهودي. آيا به اين ميگی خيانت.
لااقل 2 تا کتاب بخون بعد دروغ بنويس.
از نوشته هات متوجه شدم که خدا رو هم قبول نداری .

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 72.
  • 5/05/2007, 06:36 AM,
  • یه روستایی :

در جواب جناب آقای موسی ( پست 56 ) :

آقای موسی خان با چه دلیل و چه استدلالی روستایی ها رو آدم هایی دنباله رو و بی تفکر معرفی میکنی ؟
یعنی فکر میکنی اینهمه تروریست و ... از روستاها میرن و مردم بی گناه و میکشن ؟
مگه مملکت دسته عده ای از شما شهری هست ( اصطلاحا میگم شهری تا جواب کلمه روستایی شما باشه ) چه گلی به سره ملت زده اید ؟
الان ما به اصطلاح روستایی , همانند دیگر اقشار ملت قدرت تصمیم گیری داریم
البته خرده ای به هیچ کس این وسط نیست , مشکل خوده همین شهری هایی هستند که توی پستهای مهم و تصمیم گیری باهاشونه, هستن, این مشکل ماله امروز نیست , مشکلیه که از قبل به وجود آوردن , با ساخت فیلم های همانند صمد و مشتی رجب و ... , روستایی ها رو عده ای آدم خل و خنگ بدون تفکر جلوه دادند و هنوزم هنوزه برای سرگرم کردن عده ای , میان به اقشار مختلف جامعه توهین میکنند تا عده ای شهری بدون اینکه بدونن اینها فقط برای خنداندن اونها تهیه شده تعمیم میدن به تمام روستایی ها , در صورتی که آدم تروریست و بی عقل بی تفکر در تمام اقشار جامعه و تحت هر نژاد و مذهب و ملیتی وجود داره .

چشمها را باید شست جور دیگر باید دید

با عرض معذرت از طولانی شدن مطلب

در آخر از بهزاد عزیز و گروه اش کمال تشکر و خسته نباشید رو دارم
واقعا مطالب خواندنی بودند
اطلاعات من یکی رو که خیلی بالا برد
یه خسته نباشید مخصوص هم برا خودت ( بهزاد)
موفق باشی

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 73.
  • 5/05/2007, 07:57 AM,
  • رضا :

آخی؛ چه اسرائیلی های بدبختی ! چه فلسطینی های پولداری !

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 74.
  • 5/05/2007, 08:30 AM,
  • محمد :

در جواب 58#
حکاک عزيز
اگر تلمود راه و روش بهتر زندگي را ارائه مي‌کند، پس تعريف من و تو از راه و روش بهتر متفاوت است.
چه بسا در تعريف زندگي هم با هم تفاوت داريم.
متاسفم که قساوت، دنائت و رذالت را راه و روش بهتر زندگي مي‌داني! عميقاً متاسفم.

اما ديگران:
من استدلال کردم و از بيشتر شما، استدلال نشنيدم! در ميان صحبتهاي برخي از شما، جملاتي بود که لازم است در خصوص آنها تحقيق کنم. از آنها که گرچه عقيدة مخالفي دارند اما سعي مي‌کنند استدلال کنند، متشکرم.
اما تهمت‌زننده، ظرفيت خود را نموده است و مرا با او کاري نيست!!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 75.
  • 5/05/2007, 10:03 AM,
  • 50Cent :

شماره 71 و 69 اگه کسی با شما موافق نيست معنيش اين نيست که اطلاعات نداره.لازم نميدونم خودم رو معرفی کنم چون اصلأ مهم نيست من کی هستم، ببين جواب داری برااين چيزا يا نه. البته نميدونم بهزاد مطلب من رو درجواب شما چاپ کنه يا نه. اينکه چراموسی رو به رودخونه انداختن اصلأ مهم نيست؛ مهم اينه که اين شخص به خونه ای که درپناهش بزرگ شد اونطورنژاد پرستانه پشت کرد، چرانژادپرستانه؟ چون قوم يهود تنها قوم محروم و تحت ستم نبود. البته ميشه با تقدس دادن، هرکاری رو توجيح کرد که اين کاريه که شما ميکنين. ميگی به خدا اعتقاد دارم؟ منظورت کدوم خداست؟ خدای شما و مسيحيت و اسلام با هم فرق دارن،بخصوص اسلام و شما.خدای شما که انحصارأ درخدمت شماست و تمام دقدقش راهنمايی و نجات شماست. لطفأ صداقت داشته باشين و بگين چرا همديگرو قبول ندارين. اگه قرآن انقدرمعتبره که بهش استناد ميکني،الان مسلمون بودي و نه يهودي پس لطفأ select نکن چون اين کارت شکل سانسوره بقيه قران رو داره چون طبق قران محمد آخرين پيامبره ولي شما محمد رو يک کپي برداره دروغ گو ميدونين. لطفأ صداقت داشته باشين وواقعيت روبگين. ثانيأ ميشه اسم حرفاي که موسی يا هر به اصطاح شمانماينده آسمانی ديگه زده رو مأ موريت آسمانی گذاشت و دربست هرچی ميگن قبول کرد؛ که نه تنها اين کارو دارين ميکنين بلکه هميشه سعی در توجيه همه داستانهای دينيتون دارين حتی درنهايت به قيمت خون انسانها؛که اين کارودرطول تاريخ کردين؛ حتی مسيحان به اصطلاح عاشقه صلح! من به هرکسی که علاقه منده توصيه ميکنم خودش کل اين کتب به اصلاح آسمانی روبخونه و باهم مقايسه کنه تا اولأ با عجيب قريب ترين داستانها،که معلوم نيست مخاطب رو چی فرض کرده، مواجه بشه وثانيأ بدون واسطه ببينين که خدای که آقا شهرام ازش صحبت ميکنن دراين سه دين، سه خدای متفاوته، بخصوص در اسلام و يهوديت،پس ايمان اينجانب به خدا لزومأ به اين معنی نيست که داريم از يک خدا حرف ميزنيم. ودرآخريک سؤال: آيااين اديان که دم از آسمانی بودن دارن، وادعا ميکنن ازطرف "خدا" برای رستگاری ما اومدن، درعمل چيکار کردن؟ ايجاد اختلاف و نفرت بين انسانها، نژادپرستی و جنگ و خونريزی يا چيزه ديگه؟ ... زنده باد آزادی و صلح برای همه..

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 76.
  • 5/05/2007, 02:04 PM,
  • شهرام :

در جواب 67 یا 55

اولا: من از قسمتی از قرآن برای شما دلیل آوردم که داستانش در تورات هست و من هم به اون معتقدم
ثانیا: این مسئله رو که در مورد حضرت موسی میگی که توی همه پیغمبرها هست. اونها وقتی مبعوث میشن میخواهند بقیه رو از خواب غفلت بیدار کنن و به سمت خدا ببرن و قاعدتا از اطرافیان شروع میکنن. میشه برای من بگی حضرت محمد از چه کسانی شروع کرد به ارشاد کردن یا اینکه معاویه چه نسبتی با اون داشت.
در مورد حضرت موسی هم اون برگشت و به فرعون گفت که قوم بنی اسرائیل رو آزاد کنه قومی که خانواده خودش در بردگی در اون بودن. لابد اگر جنابعالی بودی میگفتی بیخیاله خانواده بذار توی قصر فرعون بمونم و حال کنم.به این میگی خیانت؟
در مورد نظر دین یهود در مورد دین اسلام من اطلاعی ندارم و فکر هم نمیکنم که صحبتی شده باشه چون اسلام 1900 سال بعد از اینکه ما کتاب آسمونیمونو گرفتیم ظهور کرده پس سعی نکن وانمود کنی ما در مورد اسلام بد فکر میکنیم.

به هر حال هر کسی به دینش اعتقاد داره چون اگر نداشت میرفت به یه دین دیگه. چیزی که هست اینه که باید به عقاید هم احترام بذاریم. و یه چیز دیگه نباید زودباور باشیم.آخوندها در ایران نفعشون در اینه که مارو به جون هم بندازن پس در مورد حرفهایی که از اونها نقل شده بیشتر تامل کن.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 77.
  • 5/05/2007, 02:20 PM,
  • شهرام :

در جواب محمد 84
آقای محترم:
کسی که خونه اش از شیشه اس به طرف شیشه دیگران سنگ پرتاب نمیکنه.
دیل کارنگی

آیا درسته که من هم جنایتهای طالبان و القاعده رو در افغانستان آمریکا و عراق به پای دین اسلام بذارم؟

اگر قرآن رو قبول داری باید تورات رو هم قبول کنی و باید تفسیرشو هم قبول کنی.
انقدر دروغ پراکنی نکن. تو که این ادعا رو میکنی برو از آخوندهای دور و برت بپرس تلمود چند تا کتابه؟
مسلم بدون نمیدونن. این حرفها رو آخوندها ساختن تا بگن دشمن داریم و بتونن بمب اتمیشونو بسازن و....

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 78.
  • 5/05/2007, 03:26 PM,
  • محمد :

شهرام عزيز
کدام تورات را مي‌فرماييد؟
چرا مرا مجبور مي‌کني که تورات دروغين را (که سالها بعد بازنويسي شده و ساخته و پرداختة يک سري مردم‌فريب است) قبول داشته باشم؟!
اگر اندک آشنايي با قرآن داشتي، اين را نمي‌گفتي!
نه درست نيست که جنايتهاي طالبان را به اسم اسلام نوشت.

کوته‌فکرانه است که قرآن را با تورات و تلمود مقايسه کنيم. لطفاً مغلطه نکن و سعي نکن که با اين درخواست غيرمنطقي، خود را محق جلوه دهي!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 79.
  • 5/05/2007, 04:32 PM,
  • 50Cent :

شهرام جان من دوستای يهوديه زيادی دارم. راستش اصلأ انسانها رو اينطور دسته بندی نمی کنم. سالهاست که از ايران دورم و ازآخوندهاتأثير نميگيرم. صحبت من فقط نقد بدون رعب و ترسه. تقدس صرفأ يک باوره که باعث شده شخصيت اين افراد تاريخی از هرنوع سؤالی که خارج از خواست اونا و عده ای ذی نفع( منظورم افراد عادی مثل من و شما نيست) هستش، دوربمونه. وببين چطورمشکلات زمان اونا هنوزبزرگترين مشکلات ما هم هست؛ چون اجازه نقد به ما ندادن. ازون مهمتر اينه که هيچ چيز نبايد به تعصب تبديل بشه که فکره آدم رو تحت تأثير قرار بده. چون همونطور که همه داريم ميبينيم تعصب خطرناکه وباعث خيلی مشکلات شده. در مورد نجات خانواده تحت ستم، اگه من بودم به فکر همه بودم و نه فقط قوم و خويش يا هم نژادان خودم. من شخصأ به تلاشی که برای ساخت اسرائيل شده خيلی احترام قائلم و اين رو هم ميدونم که بعد از جنگ های جهانی خيلی کشورهای جديد بوجود اومدن، مثل پاکستان، بنگلادش يا ليبی واصلأ صحبتم چيزه ديگس. من دوستای اسرائيلی صميمی دارم درست مثل بقيه جاها. فقط منظورم اينه اولأ نفرت و کينه رو کنار بزاريم ثانيأ هرکی کارش ايراد داشت راحت بگيم و نه اينکه سعی کنيم به هروسيله کارای اون شخص رو توجيح کنيم. حالا يه بوس بهم بديم که از دست هم ناراحت نباشيم hehe ..ما انسانها ارزشمون خيلی بالاترازهرنوشته و روايت و کتابيه و نبايد به اين کم توجهی کنيم. peace

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 80.
  • 5/05/2007, 04:37 PM,
  • شهرام :

محمد عزیز.
این دروغی را که روحانیون برای سرپوش گذاشتن روی مسائل دین میگویند شما تکرار نکن.
دین یهود 3300 سال قدمت دارد و بعد از این مدت ما هنوز یک تورات داریم یک تلمود داریم و به یک سری انبیا معتقدیم ولی در مورد شما...

عده ای میگوئید حضرت محمد در غدیر خم حضرت علی را به خلیفگی برگزید عده ای معتقدین که نه عمر عثمان و ابوبکر خلیفه هستن. عدهای از شیعه ها 12 امامی هستن عده ای به تعداد دیگری امام معتقد هستن. و از همه مهمتر اینکه من اخیرا شنیدم که قرآن به قرائتهای گوناگون هم با هم متفاوت هستن ولی فقط شنیدم و اصلا تائید نمیکنم. برای مشاهده و تحقیق در مورد این مسئله به وبسایت زیر مراجعه کن (امیدوارم که فیلتر نشده باشد و بتوانی بخوانی) و حتما من را در جریان بگذار:
https://efsha.co.uk/farsi/fallacy/safsateh49.htm
اگر نتوانستی این صفحه را ببینی به من ایمیل بده و آدرس ایمیلت را هم بده حتما برایت میفرستم جوری که بتونی بخونی.ایمیل من: [email protected]
در مورد اینکه تورات بعد از سالها جمع آوری شده باید بگم که نه عزیز اشتباه نکن تلمود اینجوریه و اون هم جمع آوری نشده بلکه روحانیون برای اینکه این فرامین فراموش نشه اینو نوشتن نه اینکه جمع کنن تورات رو حضرت موسی به صورت یک کتاب مدون به دست قوم بنی اسرائیل دادو جالبه که من همین موضوع رو که تورات رو بهش متهم میکنی در مورد قرآن شنیدم.
لطفاحداقل این دو قرآن رو با هم مقایسه کن. خیلی دوست دارم بدونم که وبسایت بالا دروغ میگه یا شما ازش بیخبرین:
قرآنی که بر اساس روایت حفص از قرائت ابوبکر عاصم نوشته شده است و در تمام کشورهای اسلامی استفاده میشود و معمولا بعنوان قرآن اصلی از آن یاد میشود و قرآنی است که بر اساس روایت ورش از قرائت نافع نوشته شده است، قرآن روایت ورش بیشتر در شمال آفریقا استفاده میشود.

به فرض که نوشته این وبسایت دروغ محض باشه:
قرآن از زبان حضرت محمد گفته و نوشته شده .حالا اگر این همه با تناقض از حرفهای حضرت نقل میشه (در مورد امامان و غیره) آیا ممکن نیست که قرآن هم ...

دوباره اینو مینویسم.
کسی که خونه اش از شیشه اس به سمت شیشه بقیه سنگ پرتاب نمیکنه.
دیل کارنگی.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 81.
  • 5/05/2007, 04:52 PM,
  • شهرام :

در جواب محمد شماره 78
امیدوارم که بهزاد بیطرف باشه و پست قبلی من رو سانسور نکنه. البته فکر هم نمیکنم.

آقای محمد اگر شما به عنوان مسلمون یهودیها را دشمن اصلی خودتون میدونی پس به من بگو آیا ما به مسلمونها ضرر رسوندیم یا همین مسلمونهای ناب که روزانه 100 نفرشون توی عراق همدیگه رو میکشن و اماکن متبرکه همو نابود میکنن. اگر اسرائیل جنگجوی فلسطینی رو میکشه شما خودتون زن و بچه بیگناه همدیگه رو نابود میکنین.

بابا یه ارزن انصاف هم چیز خوبیه.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 82.
  • 6/05/2007, 02:18 AM,
  • iesa :

متاسفانه همه از كشته شدن يهودي هايي حرف مي زنن كه وجود اونها هم تاييد نشده هلوكاست يك داستان پيشينيان هست ولي هيچ كس از كشته شدن شصت ميليون نفر مسيحي خودشون به دست خودشون حرف نمي زنه كه بزرگترين كشتار تاريخ در غرب وحشي بود در جنگ جهاني دوم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 83.
  • 6/05/2007, 09:22 AM,
  • بى نام, داراى نام مستعار, تخلصى :

اگر تو (فارغ از اين که يهودي يا مسلمان باشي) ظلم کردن را مي‌پسندي تو را دشمن مي‌دانم. اگر به کتابي اعتقاد داري که جنايت، خباثت و رذالت را درست مي‌داند و به آن کتاب هم عمل مي‌کني يا آرزوي عمل به آن را داري (چون قدرتش را در خود نمي‌بيني) باز هم تو را دشمن مي‌دانم.
آن گمراه سياه‌بختي که هر روز در عراق صدها آدم را مي‌کشد به فرموده مقام معظم رهبري نه شيعه است و نه سني.
اصلاً فرقة گمراه وهابي را به همين خاطر جعل کرده‌اند که مسلمانان را بدنام کنند. وانگهي مسلمان هم ممکن است نامرد و خبيث شود. بحث من آن است که در اسلام به بدي فرمان نداده‌اند و پيرواني که بدي کنند، يقيناً ستمکار و فرومايه هستند. اما در آنچه که به نام يهود عرضه مي‌شود و مصداق عمليش را در فلسطين اشغالي مي‌بينيم، ناراستي و فرومايگي را بعينه مي‌بينيم.

إن الله يأمر بالعدل و الإحسان و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنکر و البغي

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 84.
  • 6/05/2007, 11:05 AM,
  • راحله :

چه جالب! مثل اینکه جنگ بین اسراییل و فلسطین( چون نمی خوام بگم جنگ بین مسلمون و یهودی) به اینجا هم کشیده شده. بهتره بره هر کس کتاب خودشو مطالعه کنه و از اون مطالبی رو که راجع به صلح نوشتن استخراج کنه که هم برای خودش بهتره و هم برای بقیه. اگر حضرت موسی و حضرت عیسی و محمد وامام حسین و امثال اونها جنگیدن برای از بین بردن ظالم و ایجاد صلح بود. زمان حضرت محمد و 12امام هم هیچ کدومشون نگفتن که کسی رو به جرم یهودی بودن یا مسیحی بودن یا هر دین دیگه ای بکشن. بهتره اینو بدونید که هر راهنمایی که از جانب خدا اومده برای هدایت بشر برای زندگی بهتره نه برای به جنگ انداختن اونا که حالا شما با اعتقاد به دینای مختلف و استدلال با اونها با هم می جنگید. بهتره به هم وطن یهودی خودم بگم که نه تنها در کتاب تورات شما بلکه در قرآن ما هم از هیچ دینی بد کفته نشده . ممکنه در مورد قومی در اون زمان از کلمه لجباز و یا غیره استفاده شده ولی نمی شه اون رو به همه زمانها تعمیم داد. همه ما قبل از اون که اهل کشور یا دارای یه مذهب خاص باشیم آدمیم و از ته دل از آدم کشی خوشمون نمی یاد ممگر اینکه مرض روحی داشته باشیم. آگه هیتلر آدم(یهودی) کشت نه به خاطر اینکه اونا بد بودن بلکه به این خاطر که یه نوع مرض روحی داشت و اصولا آدم هیستیریک و عصبی بوده می تونین زندگی نامش رو بخونین.( دقیقا عین صدام که بخاطر مشکلات روحی که از بچگی داشت آزار دادن و کشتن رو دوست داشت) وگرنه هیچ آدم سالمی از کشتن و کشته شدن خوشش نمی یاد. بیاین بخاطر زیاده خواهی خودمون دین و قومیت و کشور و غیره رو فدا نکنیم . اگه اون آقا محمد یا آقا موسی یا غیره دلشون می خواد با هم دعوا کنن و عقده های تاریخی شونو روی هم خالی کنن برن یه جای دیگه.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 85.
  • 6/05/2007, 01:49 PM,
  • داوید :

سلام ،
در جواب اقایان فرهاد و محمد ( شماره ۴۲ و ۴۴ )
باید بگویم این حق مسلم همه است که به هر گونه مایلند نسبت به هر موردی که وجود دارد ( و یا ندارد ! )
نظر و عقیده داشته باشند و انرا ابراز دارند اما بعنوان یک ایرانی با سابقه اقامتی خیلی بیشتر در این کشور از شمایی که حد اقل ۱۱۰۰ سال بعد از ازادی ما یهودیان از اسارت بابل توسط شاه شاهان کورش کبیر وبازگشت برخی از ما به اسراییل و امدن برخی دیگر به اینجا از شبه جزیره عربستان به ایران واردتان کرده اند و نامتان را بظاهر * ایرانی * کذارده اند ! از این خجالت میکشم که نام و پندار و گفتار و کردار ناشایست و غیر ایرانی امثال شما بعنوان یک هموطن مجازی همواره در اکثر مجامع متمدن بین المللی به موازات با ترور و طرفداران تروریسم و حامیان گروههای شناخته شده تروریستی و سفاک مانند ( حزب الله لبنان ، خماس ، القاعده و غیره ) برده میشود و به این وسیله ابروی ۷۰۰۰ ساله تاریخ و فرهنگ با شکوه ایرانیان راستین و نجیب و شایسته را به خطر میاندازد !. شما لازم نیست خودتان را برای قوم فلسطین که دستانشان تا بازو به خون هموطنانمان که در پی انقلاب توسط انان اعدام گردیدند * تکه تکه * کنید ! و به منظور ارام کردن شعله های احساسات درونی ضد یهودیتان برای ارض به اصطلاح تصاحب شده انان !! اشک تمساح بریزید ! اما میتوانید بهمانگونه که کار بر محترم سرکار خانم فرشته ( شماره ۳۶ ) توصیه کردند عمل کنید ویا اگر خود را مرد و جسورو حق طلب میدانید !!! یخیه روسیه و قفقازستان و گرجستان و اذربایجان و ازبکستان و تاجیکستان و قرقیزستان و هندوستان و پاکستان و افغانستان و تمام کشورهای اطراف خلیج فارس ووووووو را بگیرید و حقوق غصب شده ارضیتان را از انان مطالبه کنید !!و اگر هم که نمیخواهید راه دور بروید ! پس سری بخیابانهای شهر و روستا های مملکت ( مان ؟! ) بزنید و در کمال غیرت !! به حال بچه ها و دختران و پسران و پدران و مادران درمانده و خود فروش و بیمار و گرسنه و بی اشیانه و دربدر انجا خودتان را * تکه تکه !!!!! * کنید و اگر شهامتش را دارید نگاهی به ویدیوی زیر بیاندازید و برای سرنوشت قهرمانان داستان مستند ان که ساکن ام القرای اسلامی !!! هستند اشک غم بریزید !.
داوید لوس انجلس.

https://www.littlepersia.se/clips/p-ProstitutionBakomSlojan.html

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 86.
  • 6/05/2007, 02:51 PM,
  • شهرام :

دوستای عزیز مسلمان. قبل از اینکه در مورد من قضاوت کنین اینو بخونین.
هدف من در مورد نوشتن پست 80 اصلا جریحه دار کردن احساسات شما نیست. من خودم یک یهودی خیلی عادی هستم که دوست دارم مثل شماها با دنیا حال کنم و اصلا دینی و افراطی نیستم ولی در عین حال دینمو دوست دارم و ازش دفاع میکنم. در ضمن من خیلی مطالعه میکنم و اگر چیزی مینویسم از حداقل 2 تا 3 منبع خوندمش و میتونم منبع رو بگم. و اگر منبع نادرست بود پای خودش.
با توجه به اینکه دینها چند هزار سال ازشون میگذره و جزئیات خیلی زیادی دارند نباید در مورد دینها قضاوت کرد علی الخصوص دین دیگران که ما حتی 1 صفحه از کتاباشونو نخوندیم و فقط داریم بر اساس شنیده ها و یا تعصب در مورد اونها اظهار نظر شخصی میکنیم. اگه یه آقایی مثل محمد در مورد تورات یا تلمود اینطور دروغ مینویسه به من حق بدین که جوابشو بدم تا اینکه حداقل بقیه که این پستها رو میخونن فکر نکنن چون جوابی نداره حتما درسته. دین آدم با وجدانش گره میخوره و توی خونشه پس نیایید به این راحتی کل روحیه یه فرد دیگه رو به هم بریزیم حتی اگر به بت معتقد باشه. راهنمایی چیز خوبیه ولی اهانت نه.
در عین حال در مورد هولوکاست که یکی از دوستان نوشته:
عزیز من هولوکاست از این نظر از نظر ما اهمیت داره که هیتلر قبل از شروع جنگ جهانی و هولوکاست دستور داده بود که یهودیان باید روی بازوشون ستاره حضرت داوود رو نصب کنن تا از بقیه شناخته بشن و به محض شروع جنگ اونها رو به اردوگاههای کار اجباری میبردن و به محض لاغر و ضعیف شدن در کوره های آدم سوزی میسوزوندن و از بچه های یتیم به عنوان موش آزمایشگاهی در تهیه دارو استفاده میکردن.من خودم یکی از این اردوگاهها رو در اطریش دیدم.
درسته که در جنگ جهانی دوم 50 میلیون آدم کشته شده ولی 6 میلیون یا هر تعداد یهودی فقط به خاطر دین و نژادشون و نه در جنگ بلکه در اردوگاهها کشته شدن.
از بهزاد جون هم ممنونم که نوشته های منو تحمل میکنه و همچنین دمش گرم که این سفرنامه رو درست کرده.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 87.
  • 6/05/2007, 05:10 PM,
  • محمد :

سرکار خانم راحله
يک سري جملات درست نوشتيد و بعد نتيجه گرفتيد که اگر مي‌خواهيد عقده‌تان را خالي کنيد جاي ديگر برويد!!؟

موضع من مخالفت با فساد و ظلم و جنايت است و اين هيچ ربطي به عقده تاريخي و غير آن ندارد. شما هم لطفاً تا بدقت مطلبي را نخوانده‌ايد از آن انتقاد نکنيد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 88.
  • 6/05/2007, 05:46 PM,
  • محمد :

شهرام عزيز
اختلاف قرائت جنبة اعجاز قرآن است و نه چيز ديگر. و اينکه قرآن براي خواندن تسهيل شده است.
حافظ شيرازي مي‌گويد:
عشقت رسد به فرياد ار خود بسان حافظ
قرآن ز بر بخواني در چارده روايت

اصلاً تسلط بر 7 قرائت و 14 روايت نشان‌دهندة سطح بالاي دانش قرآني يک فرد است. در مصر که قرائت بسيار پيشرفته است (يا بود) تعداد کمي مثل شيخ رفعت يا شيخ منشاوي قادر به قرائت به 14 روايت بوده‌اند. بگذريم.
آن اختلافي هم که در اين روايات است، بسيار جزئي است و معنا را ابداً متضاد نمي‌کند. فقط جنبة ديگري را نمايش مي‌دهد که باز هم از اعجاز قرآن است.
مثلاً‌‌‌ در داستان تولد حضرت عيسي آن جا که مي‌فرمايد فنادئها من تحتها ألا تحزني
يک روايت "من" و "تحتها" را با فتح "م" و "ت" مي‌خواند. ديگري (از جمله حفص) با کسر "م" و "ت"
بعد معني اولي مي‌شود آن فرشته‌اي که در پايين حضرت مريم بود ندا داد که غمگين نباش و معناي دومي آن است که از پايين حضرت مريم ندا داد که غمگين مباش.
مي بيني که اختلاف معنا بسيار ناچيز است. تازه اين مثال، از اختلافهاي خيلي بارز بود و گرنه يکي مد را 6 تا مي‌کشد ديگري 4 تا. يکي همزه والأرض را تسهيل مي‌کند و ديگري خير و ...
در فقه شيعه هم هست که خواندن حمد و سوره با هر روايتي صحيح است. اين هم دليلي بر اينکه اختلافي نيست.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 89.
  • 6/05/2007, 06:41 PM,
  • رامین :

آقا یا خانم بى نام, داراى نام مستعار, تخلصى کامنت 83:

به نظر شما یک بار در پستها جواب داده شده. اگر شما "دین" یهود را مسئول جنایتهای فلسطین میدانی پس بهتر است "دین" اسلام را مسئول جنایتهای القاعده و طالبان بدانی. چیزی را به دین کسی نسبت نده چون خود ما عینا همین نقطه ضعف را داریم.

در جواب کامنت خانم راحله 84

با همه نظراتت موافقم بجز جمله آخر.
ما باید شهامت اینو داشته باشیم که نظرات مخالف رو حداقل بشنویم و در موردش تحقیق کنیم. دلیل نمیشه که همیشه فکر کنیم عده اقلیت نادرست میگن و اکثریت درست. بد نیست شما هم به وبسایت
https://efsha.co.uk
و یا
https://www.faithfreedom.org/Articles.htm
یه سر بزنی اونوقت میفهمی که عقل آدم همچین هم در فهمیدن این مسائل احتیاج به توضیح نداره.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 90.
  • 6/05/2007, 08:02 PM,
  • حافظه :

شماره 83 شما اول جواب اعدامیهای ایران رو بده و کسانی که سر به نیست کردن مثل فروهرها بعد شعار بفرما.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 91.
  • 6/05/2007, 08:14 PM,
  • بهادر :

در اشاره به کامنت 83 تخلصی باید گفت:
دوست عزیز به عکس همیشه این بار "مقام" "معظم" "رهبریت" راست گفته که:
آن گمراه سياه‌بختي که هر روز در عراق صدها آدم را مي‌کشد نه شيعه است و نه سني.
به خاطر اینکه ایشان خودش را میگوید.
چون اگر دین داشتند عمالشان در عراق هم به شیعه و هم به سنی کمک نمیکردند.

آقا شما که دیگه اصلا تو باغ نیستی.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 92.
  • 17/05/2007, 09:42 AM,
  • خشایار :

در پاسخ به 67
اتفاقا موسی از پیامبرانی بود که بر خلاف بعضی از پیامبران راستین یا دروغین و شیطانی هم پدر و هم مادر مشخصی داشت نه آنکه چند سال بعد از مرگ پدرش به دنیا آنده باشد و مادرش هم از نگه داری او اکراه داشته باشد...
موسی(ع) می تونست با وجود آنهمه قدرت شمشیر بدست بگیره ، همه مصریها رو قتل عام کنه، حک.مت مصرو بدست بگیره و بعد برای کشور گشایی به ایران یا کشورهای دیگه حمله کنه اما اون از قدرتش در راه آزادی استفاده کرد نه برای کشتن مردم و تصاحب ناموس و اموال آنها این تفات یک پیغمبر واقعی با افراد شیطانی است..

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 93.
  • 20/05/2007, 08:46 AM,
  • صادق :

از اینکه مکانی ترتیب داده اید تا مردم گوناگون از کشورهای مختلف با ادیان و ایدئولوژی های متفاوت بیایند و عقده های خودشون رو خالی کنند خیلی ممنونم. ولی یک نکته ای هست اون هم اینکه فکر میکنم 90% خوانندگان و اظعپهار نظر دهندگان در مورد پذیرش اصل توحید مشکلی ندارند بلکه مشکل اساسی این است که ما هنوز در مورد دین خودمون اطلاعاتمون خیلی ناقص است بعد بر میداریم در مورد سایر ادیان و قومیتها اظهار نظر میکنیم. من فکر میکنم همون ایده گفتگوی تمدنها رو بچسبیم خیلی بهتر باشه و نه مثل اینجا که جنگ تمدنها است.
ضمنا سعی کنیم هیچ وقت تعصب بیجا نداشته باشیم. لطفا

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)
  • 94.
  • 31/07/2007, 08:44 AM,
  • یلدا :

سلام
منم با شما موافقم که جنگ و بمب گذاری و ورشکستگی اقتصادی ،طلاق و فقر با هم عجین هستن اما کاش به لبنانم برید ببینید بعد جنگ 33روزه اسرائیل چه بلاها سر بچه هایی امد که پدر و مادرشون توی اون جنگ و با بمب بارانهای هواپیماهای اسرائیلی کشته شدن
من نمی گم فلستین مال فقط مسلمان هاست چون اونجا از قدیم مهد ادیان الهی بوده اما نباید به روز سرزمینی رو گرفت باید یهودیها با مسالمت در کنار مسلمانها زندگی کنند هرچند من هیچ وقت اعتقاد نداشتم که دولت اسرائیل نماینده یهودیها هست قبل از به وجود امدن این دولت مسلمانها یهودیها و مسیحی ها همه مثل الان که در لبنان زندگی می کنند با آرامش زندگیشون می کردن
اما اینها فکر کردن می تونن بازور بیان و همه چیز بگیرن و بعد با آرامش زندگی کنند زهی خیال باطل این آريالای راننده تاکسی هم باید میدونست وقتی تو زمین مردم درخت بکاری باید منتظر شنیدن صدای تبرش باشی
این آقا نباید به تبلیغات دولت اسرائیل برای سرمایه گذاری تو کشوری که به زور گرفته شده جواب مثبت میداد
بازم دارم می گم فلسطین مال همه مذاهب هست و اسرائیل داره دست و پا میزنه شاید چنگالش به جایی گیر کنه و بتونه بگه وجود داره اما روی نقشه اتاق من کشوری به نام اسرائیل نیست
سرزمین اشغالی جایی بود که بهزاد عزیز رفتی امیدوارم در اینده به کشور آزادی بری که اسمش هر چی می خواد باشه اما جنگ نداشته باشه

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است(نشان داده نمی شود)

ارسال اظهار نظر

نام و نشانی ايميل ضروری است

اظهارنظرها پس از تاييد شدن توسط نويسنده وبلاگ در صفحه درج خواهد شد. اظهار نظرها ممکن است ويرايش شود.

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
نشانی ايميل شما تنها در اختيار بی بی سی است. ممکن است در مورد مطالبی که در اين ايميل مطرح شده، با شما تماس بگيريم. برای کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، سياست بی بی سی درباره اطلاعات شخصی افراد را بخوانيد

بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست